۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85060504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد کل تسهیلات نهضت ملی مسکن کشور مربوط به استان زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۰ درصد کل تسهیلات پرداخت شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور مربوط به استان زنجان است.

مهدی جمالوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پرداختی، ۱۰ برابر بیشتر از میانگین کشوری است و استان زنجان نسبت به جمعیت خود در این خصوص در ردیف مدیریت‌های برتر در کشور قرار دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان به سهم بانک مسکن از رشد ۸.۷ درصدی هدفگذاری شده برای استان و بانک مسکن، گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است اگر بتوان هشت هزار میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کرد، این بخش به رشد ۸.۷ درصدی خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: معتقدیم تنها بخشی که توانسته است به هدفگذاری رشد اقتصادی دست پیدا کند، بخش مسکن است که بیش از ۷۰ درصد منابع آن را بانک مسکن تامین کرده و به رشد مدنظر دست یافته است.

به گفته جمالوندی طی سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در عرضه و تولید مسکن در استان خواهیم بود و به یک ثبات نسبی در این خصوص خواهیم رسید.

وی در ادامه با اشاره به میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: متقاضیان زنجانی از ابتدای طرح تاکنون ۲۷ هزار میلیارد ریال به صورت اقساط تعیین شده به حساب بانک مسکن واریز کرده‌اند که از این مبلغ حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال به حساب پیمانکاران واریز و برای پروژه‌ها هزینه شد.

این مسوول گفت: سهمیه بانک مسکن برای اعطای تسهیلات طی ۲ سال گذشته برای شهر زنجان، پوشش دادن ۶ هزار واحد مسکونی بود و برای اینکه بانک مسکن در زنجان بتواند تکلیف خود را در این زمینه به درستی انجام دهد باید نسبت به تامین تسهیلات این تعداد واحد مسکونی اقدام می کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال تامین مالی انجام و از این مبلغ نیز حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال به حساب پیمانکاران واریز شده است، اضافه کرد: یکی از دلایل پیشرفت پروژه‌های حوزه مسکن در استان زنجان، پرداخت سهم الشرکت بانک بعد از هزینه‌کرد منابع است که موجب شد علاوه بر پیشرفت پروژه‌ها هزینه‌ها نیز فقط در حوزه مسکن هزینه شود.

این مسوول ادامه داد: اعتباراتی که از سوی بانک مسکن در این حوزه پرداخت می‌شود مربوط به مبالغی است که هزینه شده و هیچ مبلغی را برای آینده پرداخت نمی‌کنیم و پیمانکاران نیز برای بازگشت سرمایه خود هیچ راهی جز پیشرفت پروژه ندارند به همین خاطر احتمال تعطیلی پروژه‌های مسکن در استان وجود ندارد.

احداث حدود ۲۷ هزار واحد مسکن ملی در استان زنجان هدفگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha