۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85054648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بهره‌برداری از سه اقامتگاه بوم‌گردی جدید در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی جدید در این استان تعداد واحدهای بوم‌گردی به ۸۵ واحد رسید.

مرتضی عربی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های طبس، بشرویه و فردوس با حدود ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی بابا کریم در شهر ارسک شهرستان بشرویه، اقامتگاه بوم‌گردی خان عمو در روستای کجه شهرستان فردوس و اقامتگاه بوم‌گردی سرای امیر بیک در روستای اسفندیار شهرستان طبس، تعداد واحدهای بوم‌گردی استان به ۸۵ واحد با ظرفیت حدود هزار و ۴۰۰ نفر رسید که نوروز پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ضمن تامین قسمتی از نیازهای اقامتی استان نقش به‌سزایی در توسعه گردشگری روستایی، عشایری، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به نقش مکمل و تقویت‌کننده اقتصادی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌ویژه در مناطق روستایی سه اصل مهم در بوم‌گردی همسو با اصول کلی توسعه پایدار شامل حفظ منابع طبیعی و محیط‌ زیست، حفظ و ارتقای جایگاه فرهنگی جامعه بومی و محلی و توجه به گردشگر، فرهنگ و نیازهای او در فعالیت‌های بوم‌گردی مدنظر قرار می‌گیرد.

پیش از این دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی اعلام کرد: ۱۰ هتل، ۱۴ مهمانپذیر، ۲ مجموعه آب‌درمانی، ۲ کمپ اقامتی و ۱۳۷ مدرسه در این استان تجهیز شده است و آماده ارائه خدمات اسکان به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

هادی شاهوردی افزود: شهرداری‌های استان نیز برای اسکان در ۳۱ شهر زیرساخت‌های اقامتی را در پارک‌ها و فضاهای مناسب شهری و مسیرهای تردد آماده می‌کنند همچنین مجموعه اوقاف استان با دارا بودن ۱۱۸ بقعه، طرح آرامش بهاری را در اماکن زیارتی اجرا می‌کند و امکان اسکان مسافران را در تعدادی از این اماکن فراهم خواهد کرد.

برای جست و جوی اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی اینجا را کلیک کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha