۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85054931
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

صدسالگی هلال احمر و کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ نهال در کرمان+فیلم

کرمان - ایرنا - ۶ هزار و ۵۰۰ نهال از ۱۰۰ هزار درختی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه کاشته شد در ۱۶ شهرستان استان کرمان قرار داشت.

به گزارش ایرنا براساس اعلام مسئولان این طرح علاوه بر اینکه اقدامی بشردوستانه است و می تواند به سلامت جامعه کمک کند، یک رکورد در زمان کاشت کشور نیز محسوب می شود که در اقدامی نمادین به همت هلال احمر در سطح کشوری انجام شد.

در واقع تلاقی هفته منابع طبیعی با یکصدمین سالگرد جمعیت هلال احمر و نیاز کشور به کاشت درخت باعث انجام این حرکت بشردوستانه در استان کرمان و کشور بوده که به دنبال آن کاشت یکصد هزار اصله نهال در کشور به دستور وزیر جهاد کشاورزی و اعلام آن توسط مدیرعامل هلال احمر در این استان مرحله اجرایی یافت.

اقدام هلال احمر برای زندگی و سلامت جامعه

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: سهم استان کاشت پنج هزار اصله درخت با همکاری منابع طبیعی شمال و جنوب استان بود اما ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درخت در قالب پویش ۱۰۰ کاشته می شود.

وی عنوان کرد: تمامی هدف جمعیت هلال احمر و منابع طبیعی حمایت از زندگی و سلامت مردم است زیرا یکی از موضوعاتی که می تواند به جامعه کمک کند، محیط زیست و منابع طبیعی است که این مهم با کاشت درخت پیگیری می شود.

فلاح اظهار داشت: دغدغه ما مردمی کردن کاشت درخت است که این مهم با کمک سازمان های مردمی و حضور منابع طبیعی اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد حادثه برای سه نیروی منابع طبیعی در بم گفت: دغدغه آموزش نیروهای منابع طبیعی را نیز داریم زیرا این افراد با گذراندن آموزش ها خود و دیگران را نجات دهند و این آموزش ها رایگان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال گفت: با توجه به یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر مقرر شد امروز پویش ۱۰۰ همزمان در کشور برگزار شود.

مهدی رجبی زاده افزود: هدف از انجام پویش ۱۰۰ این است که ۱۰۰ هزار درخت با کمک جمعیت هلال احمر در کشور کشت کنیم و این اقدام به صورت همزمان و در ساعتی مشخص با فرمان وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

وی یادآور شد: هدف ما این است که رکورد کاشت را به دست بیاوریم و ۱۰۰ هزار درخت در چند دقیقه در کشور کاشته شود تا نقاط ضعف و قوت آن را به دست بیاوریم و سال آینده نیز این رکورد را ارتقا دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان تصریح کرد: کاشت سراسری درخت به فرمان وزیر جهاد کشاورزی در کشور اجرا شد و نظارت بر اجرای صحیح آن نیز توسط سازمان های مردم نهاد انجام گرفت؛ ضمن آنکه امسال هدف ما این است که درختان را جایی بکاریم که امکان نگهداری از آنها وجود دارد.

رجبی زاده با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نهال را در هفته منابع طبیعی بین مردم استان کرمان توزیع کردیم گفت: این نهال ها در شهرستان ها و مرکز استان کاشته شده است.

به گزارش ایرنا همچنین تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان کرمان و اداره کل منابع طبیعی استان با هدف افزایش آگاهی و دغدغه مندی مردم به امضای طرفین رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha