کاشت ۵۴۰ هزار درخت با یاد شهدای غزه در کرمان آغاز شد+فیلم

کرمان - ایرنا - پروژه نهال‌کاری ۵۴۰ هزار اصله درخت در مساحت یکهزار و ۸۰۰ هکتار در قالب پویش پیروان سلیمانی و به یاد شهدای غزه از امروز(سه شنبه) در کنار کارخانه فولاد بوتیای کرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سیاست دولت مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله درخت طی چهار سال در کشور هدف گذاری شده و در این زمینه شمال و جنوب استان کرمان باید ۴۲ میلیون نهال طی این مدت غرس کند.

بر این اساس، کاشت سالانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت شامل طرح زراعت چوب، بیابان زدایی، احیای و غنی سازی سازی جنگل‌ها در شمال استان کرمان به مرحله اجرا رسیده است.

استاندار کرمان پس از کاشت نخستین نهال از طرح ۵۴۰ هزار اصله درخت شرکت فولاد بوتیا(متعلق به شرکت میدکو) گفت: دولت کاشت ۴۲ میلیون اصله درخت را در استان کرمان طی چهار سال متعهد شده است.

محمدمهدی فداکار افزود: سالانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال سهم استان کرمان می‌شود که پنج میلیون و ۵۰۰ نهال در شمال استان باید بکاریم؛ در این زمینه نهال مورد نیاز بیش از تعهد تامین شده است.

وی ادامه داد: شرکت فولاد بوتیا کرمان کار بزرگی انجام داده و در شرایطی که اصل وظیفه این شرکت کاشت ۳۰۰ هزار هکتار بوده، کاشت نهال در یکهزار و ۸۰۰ هکتار را آغاز کرده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان یادآور شد: کرمان استانی کویری است که امیدوارم با کاشت این درختان فضای این استان تغییر کند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به تعهد کشور برای کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال گفت: سهم شمال استان ۲۲ میلیون و جنوب ۲۰ میلیون نهال در نظر گرفته شده؛ در این زمینه غرس نهال در فضای سبز در صورت تامین آب، در مدارس، دستگاه ها و جاده های اصلی نیز در برنامه استان کرمان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان نیز در این آیین گفت: شرکت فولاد بوتیا کرمان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه های اطراف خود را نهال کاری کرده که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار مشارکتی و ۳۰۰ هکتار اختصاصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha