۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 85055290
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جوانان داوطلب هلال احمر قشم ۱۰۰ اصله درخت کاشتند

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 85055290
جوانان داوطلب هلال احمر قشم ۱۰۰ اصله درخت کاشتند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: اعضای جوان و داوطلب این جمعیت برای کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی در کشور و بزرگ ترین جزیره خلیج فارس ۱۰۰ اصله انواع درخت سایه ای و مثمر کاشتند.

احمدنور سرودی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد اصله درخت از سوی جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در جریان برگزاری «پویش ۱۰۰» با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم، جهاد کشاورزی و مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در جمعیت هلال احمر شهر قشم و پایگاه امداد و نجات جاده ای شهدای جزیره قشم(درگهان) غرس شد.

وی ادامه داد: در این مراسم ۳۰ اصله درخت مثمر (نارنج، لیمو، توت، انجیر و گارم زنگی) و ۷۰ اصله درخت کهور ایرانی، انواع آکاسیا (کرت، چوچ و کُنار) نیز از سوی جوانان داوطلب هلال احمر این شهرستان مرزی کاشته شد.

جوانان داوطلب هلال احمر قشم ۱۰۰ اصله درخت کاشتند

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر کشور قرار بود در این مراسم به صورت همزمان در ۴۱۸ شهرستان در طی ۱۰۰ دقیقه، ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشته شود، ولی در ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه داوطلبان هلال احمر توانستند این ۱۰۰ هزار اصله نهال را با موفقیت غرس کنند و افتخاری دیگر را برای جمعیت هلال احمر ثبت کنند.

سرودی اضافه کرد: در پایان این مراسم بیانیه جوانان داوطلب هلال‌احمر ایران خطاب به جامعه جهانی نیز قرائت شد که در آن جوانان داوطلب هلال احمر کاشت ۱۰۰ هزار نهال را نویدبخش زندگی بهتر برای نسل آینده عنوان کردند.

جوانان داوطلب هلال احمر قشم ۱۰۰ اصله درخت کاشتند

وی گفت: آنان در این بیانیه اعلام کردند، ما می خواهیم با همکاری کمک و هماهنگی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با دیگر بازیگران صحنه بین المللی به ویژه دولت ها گام‌ های امیدوار کننده ای برای اصلاح و رسیدگی به این بحران‌ ها برداریم و بی شک صدای متحد و پیشنهادات و اقدامات عقلانی مشترک ما می‌ تواند نوید بخش زندگی بهتر برای نسل آینده و امروز باشد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم افزود: جوانان داوطلب هلال احمر قشم هنگام قرائت این بیانیه بیان کردند، ما به عنوان اعضای جمعیت هلال احمر مطمئن هستیم که صدای ما و جنبش ما به میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان می رسد جهانی که همه ما شهروندان آن هستیم و در این دنیا ما یک نژاد داریم، نژاد انسانیت، بنابراین بیایید آینده را یک صدا دریابیم.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha