۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 1276
کد خبر: 84803972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حلقه انسانی نه به اعتیاد توسط جوانان هلال احمر در قشم تشکیل شد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از تشکیل حلقه انسانی نه به اعتیاد توسط اعضای جوان این جمعیت در سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

احمدنور سرودی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این فعالیت نمادین اعضای جوان عضو جمعیت هلال احمر جزیره قشم نگین خلیج فارس با تشکیل حلقه انسانی با شعار «پرداختن به چالش‌های موادمخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» به دنبال ایجاد حساسیت نسبت به معضل اعتیاد در اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان شدند.

وی هدف از تشکیل این حلقه انسانی توسط اعضای جوان هلال احمر شهرستان قشم را ترویج فرهنگ سازی و آموزش در زمینه راهکارها و مهارت های خود مراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر در مسیر مبارزه با این معضل اجتماعی عنوان کرد.

حلقه انسانی نه به اعتیاد توسط جوانان هلال احمر در قشم تشکیل شد

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: جوانان عضو این جمعیت در اجرای طرح سراسری نه به اعتیاد با هدف تکریم ارزش های بشر دوستانه و حمایت از سلامت و زندگی انسان ها ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در قالب برگزاری حلقه انسانی، غباروبی گلزار شهدای گمنام، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری دوره‌های آموزشی نه به اعتیاد، مسابقات ورزشی و فرهنگی، کارگاه های آموزشی، توزیع اقلام فرهنگی و بروشورهای باورهای غلط با رویکرد پیشگیرانه به مبارزه با این بلای خانمانسوز در نگین خلیج فارس رفتند.

سرودی اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند در نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با اعتیاد در جامعه بسیار مفید باشد و جوانان را با معضلات این پدیده شوم بیشتر آشنا کند.

حلقه انسانی نه به اعتیاد توسط جوانان هلال احمر در قشم تشکیل شد

به گزارش ایرنا، هر ساله روز ۲۶ ژوئن برابر با پنجم تیرماه مصادف با «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» است که در ایران از پنجم تیرماه به مدت یک هفته به عنوان «هفته مبارزه با مواد مخدر» نامگذاری شده است.

هرسال به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر، شعار ویژه‌ای از سوی سازمان ملل انتخاب می‌شود و پیرو آن شعار، اقدامات و فعالیت‌های لازم برای مقابله با موادمخدر و اعتیاد در سال پیش رو برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی می‌شود.

«پرداختن به چالش‌های موادمخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» برای سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی) انتخاب ‌شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha