اصناف متخلف اشنویه ۴۶ میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: امسال با تشدید بازرسی ها اصناف متخلف این شهرستان به پرداخت بیش از ۴۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین حاجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون و با تشدید بازرسی‌ها با اولویت کالاهای اساسی، یک هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: در قالب این بازرسی ها ۱۴۰ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اضافه کرد: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است.

حاجی اظهار کرد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی درخصوص حوزه صنایع این شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحدها و رفع مشکلات در اولویت است.

وی افزود: تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده‌ و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار در این حوزه آماده چاپ است.

شهرستان اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha