حمله روزنامه‌نگار آمریکایی به سیاست خارجی بایدن؛ «حماقت کامل»

تهران- ایرنا- روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی که در تحقیقات اخیر در مسئله خرابکاری خطوط لوله نورد استریم، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را عامل این حمله دانسته بود، تاکید کرد سیاست خارجی بایدن یک «حماقت کامل» است و هژمونی این کشور «دیگر کار نمی‌کند».

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سیمور هرش در مصاحبه با کانال چینی سی‌جی‌تی‌ان گفت: انفجار خطوط لوله‌ای که آلمان را به روسیه متصل می‌کند، توسط دولت‌های آمریکا و نروژ، یکی از احمقانه‌ترین تصمیم‌های واشنگتن در سال‌های اخیر است.

این برنده جایزه پولیتزر تصریح کرد که فکر نمی‌کند مقام‌هایی مانند آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، افراد نادانی باشند بلکه برعکس، آن‌ها از سطوح بالایی از هوش برخوردارند اما نمی‌توانند منطقی عمل کنند.

هرش گفت: من فکر می‌کنم آن‌ها فقط به دلیل نفرت از هر چیزی که به پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) مربوط می‌شود، به ویژه کمونیسم، هدایت می‌شوند.

وی افزود: آن‌ها آنقدر جنگجویان جنگ سرد هستند که واقعاً از خودشان غافل شده‌اند. آن‌ها خودشان نیستند و این همان چیزی است که به انجام کارهای احمقانه وادارشان می‌کند. من بایدن را نمی‌شناسم، اما سیاست خارجی او یک حماقت کامل است.

این روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی با بیان اینکه «آن‌ها مسئله را شخصی می‌بینند و حرفه‌ای عمل نمی‌کنند» خاطر نشان کرد: روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین، دوستان بیشتری در جهان سوم پیدا کرده است، بیش از آن چیزی که این دولت (آمریکا) تصور می‌کرد. هژمونی آمریکا، دیگر کار نمی‌کند.

هرش در بخش دیگری از این مصاحبه، اظهارات اخیر مقامات اطلاعاتی ایالات متحده را که اساس مقاله اخیر نیویورک تایمز بود، زیر سوال برد؛ مقاله‌ای که در آن، یک گروه طرفدار اوکراین را مسئول حمله‌ها به خطوط لوله گاز نورد استریم دانستند.

به عقیده این روزنامه‌نگار، این یک مانور انحرافی از سوی دولت جو بایدن است تا این واقعیت را پنهان کند که گروهی از غواصان نیروی دریایی آمریکا بودند که از مانورهای ناتو در بالتیک برای قرار دادن مواد منفجره در خطوط لوله گاز استفاده کردند و سه ماه پس از آن، نروژی‌ها آن را فعال کردند.

سیمور هرش پیشتر در اظهاراتی اذعان کرده بود که از همان ابتدا معتقد بوده واشنگتن پشت انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ قرار دارد.

این چهره شناخته شده روزنامه‌نگاری آمریکا گفت: ما تاکنون ۱۱۳ میلیارد دلار برای جنگ [در اوکراین] سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و لذا تنها مظنون خرابکاری خط لوله نورد استریم، آمریکا است.

خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر) آسیب بسیاری دید. زلزله شناسان سوئدی پس از این حادثه فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) ثبت شده است. پس از آن، امنیت فدرال روسیه تحقیقاتی را در رابطه با این اقدام تروریستی بین‌المللی آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha