رییس کل دادگستری سمنان: شعبه‌های ویژه رسیدگی به حوادث چهارشنبه آخر سال تشکیل شد

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: شعبه‌های ویژه و فعال برای رسیدگی خارج از وقت و به صورت فوق‌العاده در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبدالهی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: با توجه به نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه پایان سال، مسئولان قضایی سراسر استان سمنان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم متشکل از نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت‌طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم‌زنندگان نظم و آرامش جامعه در شعبه‌های ویژه و فعال ، خارج از وقت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌کنند.

وی با تأکید بر تقویت و افزایش گشت های نظارتی در آخرین چهارشنبه پایان سال گفت: با شناسایی مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر و نیز استقرار یگان های انتظامی می توان از وقوع جرائم و آسیب های احتمالی جانی و مالی پیشگیری کرد.

رییس شورای قضایی استان سمنان تصریح کرد: شعبه‌های کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش های واصله از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه به علت وقوع حوادث جبران ناپذیر ناشی از ناتوانی در کنترل هیجانات چهارشنبه پایان سال یا چهارشنبه‌سوری، بیان کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون چشم‌پوشی رفتار می‌کند.

وی خطاب به مسئولان قضایی استان سمنان خاطرنشان کرد: به مدارس و نهادهای آموزشی توصیه شود در جلسه ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندانشان در اثر غفلت بر رفت و آمدهای آنان آگاه شوند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان در این دستور قضایی تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل به فروش و توزیع مواد محترقه اقدام می‌کنند که باید در این ایام از عرضه آن وسایل و ادوات خودداری کنند و امید است با فرهنگسازی صحیح ، تمامی اقشار جامعه با مسئولان و ضابطین همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha