۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85055933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع بروشور با موضوع ایمنی برای چهارشنبه سوری در شهرقدس

شهرقدس - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس اعلام کرد: در آستانه مراسم شب چهارشنبه آخرسال، ۲۰ هزار بروشور با موضوع ایمنی و مخاطرات در بین شهروندان توزیع شد.

محسن همیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چهارشنبه سوری یکی از سنت های دیرین کشور ما است که در گذشته مردم گردهم می آمدند با افروختن آتش به صورت نمادین و محدود، این مراسم را پای می داشتند اما امروزه شاهد پرتاب ترقه و استفاده از مواد منفجره هستیم که این امر صدمات جانی و مالی را در آستانه عید نوروز به همراه دارد.

وی ادامه داد: به پاس و احترام رشادت، دلاوری و از جان گذشتگی آتش نشانان، چهارشنبه سوری امسال را بدون مواد محترقه خطرناک برگزار کنیم.

مدیر عامل آتش نشانی شهرقدس افزود: به منظور پیشگیری از این حوادث و آگاهی رسانی هرچه بیشتر نکاتی را در سازمان جمع آوری و منتشر کردیم که شهروندان را از خطرات برپایی چهارشنبه سوری نا ایمن آگاه کنیم.

همیانی با اشاره به چاپ بیش از ۲۰ هزار نسخه از این برگه ها گفت: در این بروشورها نکات ایمنی را که بارها و بارها هرکدام از ما شنیده ایم باز تعریف کردیم و قرار است با همکاری اداره ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قدس، در سطح مدارس، مساجد و اماکن پرتردد شهرستان توزیع شود.

وی گفت: یکی از مواردی که در این بروشور ها آمده، مراحل پیشگیری از حوادث را شرح داده که شامل سه مرحله است؛ آموزش والدین، آموزش کودکان و نوجوانان و آموزش های محیطی.

همیانی منظور از آموزش محیطی را فراهم آوردن منابع و تسهیلات لازم برای انجام یک رفتار صحیح دانست و ادامه داد: لوازم بازی، زمین و میدان های مختلف تفریحی در این زمینه می تواند از عوامل ایجاد حوادث باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در دورهمی ها به مناسبت چهارشنبه سوری مواد محترقه و منفجره را به سوی افراد پرتاب نکنند و در این شب به کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای داشته باشند چون بسیار آسیب پذیر هستند.

همیانی خاطرنشان کرد: در کوچه های تنگ و معابر عمومی، نزدیک اتومبیل یا کنار مشعل گاز، اقدام به روشن کردن آتش نکنید.

شهر قدس یکی از شهرهای قدیمی استان تهران در امتداد بزرگراه فتح (کیلومتر ۲۰) قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha