۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85057177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش ۱۰۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی شهرقدس در آخرین چهارشنبه سال

شهرقدس- ایرنا - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: به منظور پشت سر گذاشتن شبی آرام و به دور از هر حادثه ای هر پنج ایستگاه ما در حال آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا ، محسن همیانی افزود: با فراخوان همه نیروهای شیفت درمحل پنج ایستگاه‌ و استقرار خودروهای عملیاتی در هفت نقطه پر تردد و احتمالا پرخطر، سعی کردیم در صورت بروز سانحه دسترسی سریع تری به محل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا این ساعت حادثه ای در رابطه با چهارشنبه سوری در سطح شهرستان گزارش نشده ادامه داد: به منظور پیشگیری و آگاه سازی هرچه بیشتر، تراکت های آموزشی بین شهروندان توزیع شده است.

همیانی در مورد ساعت کار امروز عوامل سازمان آتش نشانی گفت: همکاران من تا پایان شب و اتمام سر و صدا در شیفت خود در حال آماده باش هستند. متاسفانه چند سالی است که مراسم آخرین چهارشنبه سال از حالت برگزاری جشن خارج شده و به سمت انفجارهای صوتی با استفاده از نارنجک های صوتی دست ساز پیش رفته که بسیار خطرناک هستند.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: این نارنجک ها که غیر استاندارد و غالبا دست ساز هستند با انفجار در دست کودکان و نوجوانان و خودروها، صدمات جبران ناپذیری به وجود می آورند.

آماده باش ۱۰۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی شهرقدس در آخرین چهارشنبه سال

وی با هشدار به خانواده ها اضافه کرد: معمولا افراد از این غافلند که این نارنجک ها در درجه حرارت پایین منفجر می شوند و آنها را داخل منزل، کمد و حتی درون جیب لباسشان قرار می دهند، که خطری بالقوه برای خود و اطرافیانشان به وجود می آورند.

همیانی ضمن دعوت از شهروندان به برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری خوب و آرام توصیه کرد: به سمت سنت‌های ارزشمند قدیمی برگردیم و به جای آتش روشن کردن که امروزه در محیط های شهری امکان‌پذیر نیست یا ایجاد انفجار صوتی از دور هم بودن کنار خانواده، دوستان و آشنایان لذت ببریم.

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار گرفته و با توجه به وسعت آن دارای پنج ایستگاه فعال آتش نشانی و دو ایستگاه در حال ساخت می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha