۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85056472
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دیدار با ۱۴ هزار خانواده ایثارگر همدانی در قالب طرح سپاس

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ مورد دیدار با خانواده ایثارگران در طرح سپاس همدان در سال جاری به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید صفدریان روز دوشنبه به مناسبت روز شهید و در جمع ایثارگران و خانواده های شهدا اظهار داشت: تعداد ۱۴ هزار و ۶۰۰ مورد دیدار با خانواده ایثارگران در طرح سپاس در سال جاری انجام شده که در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۵۰۰ مورد اسناد افتخار طرح ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا از ابتدای طرح انجام شده است افزود: سال های پیشین تعداد ۱۷۰ مورد در سال انجام می شد ولی امسال در اقدامی بی سابقه ۸۰۰ مورد خاطره شفاهی ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: طرح پایش سلامت ایثارگران در سال های گذشته ۲۰۰ مورد انجام می شد که امسال چهار هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند.

صفدریان با اشاره به اقدامات چشمگیر در حوزه فرهنگی و هنری افزود: طرح مستند شهید محمدرضا پیری به همت این مجموعه و مشارکت صدا و سیما آماده شده و به زودی به مرحله پخش خواهد رسید و انیمیشن ۳۰ مهر و فیلم سینمایی با این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سند سجلی دو شهید استان به نام امین اسدی، یکی از کم سن ترین شهدای استان و شهید فریدون معظمی نیز با همکاری ثبت احوال تهیه و رونمایی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم گفت: در روایت آمده است فردی که وارد بهشت می شود آرزوی بازگشت به دنیا را ندارد ولی شهید در بهشت با رحمت و استقبال غیرقابل وصفی مواجه می شود که آرزو می کند دوباره به دنیا برگردد، جهاد کند و باز شهید شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مقام شهادت از بالاترین مقام هایی است که برای انسان ها قابل دستیابی است، ادامه داد: آیه و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء و عند ربهم یرزقون، در وصف شهدا نازل شده که فهم این آیه بسیار سخت است.

در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان محمدغفاری، غنی زادیان، امین اسدی، فریدون معظمی و دو نفر از فعالان فرهنگی تجلیل شد.

۲۲ اسفند سال ۵۸ در پی نیازی که امام راحل تشخیص دادند، دستور تاسیس بنیاد شهید برای خدمات رسانی به بازماندگان شهدا را صادر کردند و در سال ۱۳۸۳ با ادغام بنیاد شهید، امور جانبازان و ستاد رسیدگی به آزادگان نهاد جدید «بنیاد شهید و امور ایثارگران» تشکیل و همان سال با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند به نام روز شهید نامگذاری شد.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha