۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85056799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموز خراسان شمالی عضو شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: «مهدی غلامی‌راد» از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی متوسطه دوم شهرستان اسفراین به عنوان عضو تیم ایران در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین انتخاب شد.

ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: احسان فرهادی از استان خراسان رضوی، محمد حسین ترابی از اصفهان، پارسا عباسی از گیلان و مهدی غلامی راد از خراسان شمالی اعضای المپیاد ملی علوم زمین ایران را تشکیل می دهند.

وی افزود: مرحله جهانی این المپیاد به میزبانی کره جنوبی در تابستان ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: پیشتر در مرحله کشوری این المپیاد نیز مهدی غلامی‌راد از شهرستان اسفراین مدال طلا، میلاد دهقانی از آموزشگاه شهید بهشتی دوره دوم متوسطه شهرستان اسفراین مدال برنز، متین صلاحی چوکانلو از آموزشگاه نمونه امام خمینی (ره) شهرستان شیروان هم مدال برنز را کسب کردند.

وی بیان کرد: دانش آموزان این استان ظرفیت و توان بسیار برای موفقیت در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی از خود نشان داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال نیز چهار هزار و ۵۲۲ دانش آموز استان نیز در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر دختر و مابقی پسر بودند.

اکبری بیان کرد: مرحله اول المپیادهای علمی از یکم تا هفتم بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در ۲ نوبت صبح و عصر در خراسان شمالی در ۱۴ رشته برگزار شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha