۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85057460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات توسط ۶۷۴ امدادگر در طرح نوروزی هلال احمر در خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ۶۷۴ امدادگر در طرح نوروزی هلال احمر در استان فعال خواهند بود گفت: تاکنون ویژه این طرح به میزان جهار هزار و ۶۱۹ روز آموزش به امدادگران هلال احمر در خوزستان ارائه شده است.

به گزارش ایرنا وحید شعبانی امروز سه شنبه در نشست خبری در محل این جمعیت با اشاره به اینکه از یک‌ ماه گذشته برای اجرای طرح نوروزی هلال احمر در استان برنامه ریزی شده است بیان کرد: طرح نوروزی هلال احمر استان از تاریخ ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی گفت: جهت ارائه خدمات به مسافران ۲۲ پایگاه امداد بین جاده‌ای و ۱۵ پست موقت امداد و نجات در قالب این طرح در استان راه اندازی شده است.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان، ۱۳۴ خودروی امدادی در این طرح استفاده خواهد شد.

آماده باش هلال احمر در حوضه آبریز دز

شعبانی با تاکید بر اینکه هلال احمر، امدادگران خود را در حوضه آبریز دز را در حال آماده باش مستقر کرده است اظهارکرد: با توجه به بارش باران و برف مناسب در حوضه آبریز کارون و دز و بالا آمدن آب رودخانه‌های این مناطق‌، از مسافران خواستاریم در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌های استان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: در ایام عید نوروز ۱۹ پست بشر دوستانه راه اندازی شده است و جوانان داوطلب در این پست ها با برگزاری برنامه های مختلف به مسافران خدمات می دهند.

شعبانی با اشاره به فعالیت های حوزه آموزش برای ایام نوروز اظهار داشت: در این حوزه نیز بسته های مختلف آموزشی آماده شده که به مسافران اهدا خواهد شد.

وی گفت: همچنین در قالب طرح هلال رحمت که فردا چهارشنبه آغاز می شود از ظرفیت خیران برای کمک به نیازمندان در این ایام استفاده می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهارکرد: به منظور آموزش هر چه بیشتر مردم برای رعایت نکات ایمنی در شب چهارشنبه سوری، سوی هلال احمر، محتوا کاربردی تولید کرده و در سامانه خادم برای عموم قابل مشاهده است.

شعبانی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ گواهینامه برای افرادی که در سامانه خادم ثبت نام و آموزش دریافت کردند صادر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح‌کرد: برای استقبال از زائران راهیان نور نیز در چهار یادمان در شهرستان های شوش، خرمشهر و اهواز چهار پایگاه درمانی و امدادی مستقر شده است و به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۲۰۰ ماموریت امدادی از سوی امدادگران این‌ جمعیت در قالب یکهزار و ۸۰۵ تیم امدادی انجام شده است.

به گفته شعبانی ۲ هزار و ۵۸۳ خانواده معادل ۳۹ هزار و ۸۰۶ نفر در این مدت امدادرسانی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha