معاون استاندار: ۲۳۱ واحد تولیدی تعطیل در استان مرکزی احیا شد+فیلم

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این استان با احیای ۲۳۱ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در سال جاری، رتبه برتر کشور را در این خصوص به خود اختصاص داد.

«حسن میرزاخانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با، ایرنا: این موفقیت نتیجه همراهی و تلاش نظام بانکی و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید است.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌ها، نداشتن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش و عدم توانایی در پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته تعطیلی و رکود یا نیمه فعال‌شدن بسیاری از واحدهای تولیدی را رقم زد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی همچنین به علت‌های غیرفعال شدن واحدهای صنعتی مجدد راه‌اندازی شده نیز اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش، تامین مواد اولیه، مشکلات قضایی، تامین ماشین‌آلات، مشکلات زیرساختی، معوقات مالیاتی و مسائل زیست محیطی از جمله مهم‌ترین علت‌های غیرفعال شدن این واحدها به‌شمار می‌رود.

میرزاخانی اظهار کرد: تعهد ثبت اشتغال استان مرکزی در سامانه ملی رصد برای سال جاری ۲۳ هزار و ۸۳۶ مورد بود که با اقدامات گسترده و برنامه‌ریزی‌های کاربردی ۲۵ هزار و ۵۵۲ اشتغال در این سامانه به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته هفت و نیم درصد رشد نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha