۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85024846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ضروری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با توجه به چرخشی که در حوزه اقتصاد رخ داده است، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری همزمان از ۲۵ طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در حالتی که دستگاه های خطوط تولید در واحدهای صنعتی وارداتی باشد، ما در انتهای چرخه تولید قرار می گیریم و در این حالت دانش فنی ماشین ها دست ما نیست از این رو باید به سمت ساخت دستگاه های تولیدی حرکت کنیم.

افشارچی با بیان اینکه بدون تولید دستگاه های مورد نیاز خطوط تولید و اکتفا به واردات آنها، توسعه صنعتی حالت روبنایی پیدا می کند، گفت: تولید ماشین آلات مورد نیاز، موضوع پیچیده‌ای نیست و باید برای این موضوع سرمایه گذار جذب کنیم و به این سمت حرکت نماییم.

وی به لزوم حرکت به سمت تولید دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید سراغ مرزهای دانش برویم و تبدیل دانش به ایجاد ارزش افزوده را دنبال کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه کار دولت تسهیلگری و فراهم کردن ساز و کار برای حرکت به این سمت است، گفت: باید از انرژی جوانان برای حرکت در این زمینه استفاده کنیم.

افشارچی با بیان اینکه باید مسایل را در اختیار جوانان قرار دهیم، اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت های حمایتی وظیفه دولت است و واگذاری ساختمان و زمین به پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان در این راستا صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha