شهردار اردبیل: احداث پل بسیج به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: احداث پل بسیج در اردبیل در دستور کار قرار گرفته و برای اجرای آن پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمود صفری روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران اردبیل از طراحی جدید برای پل بسیج و تجهیز کارگاه این طرح خبر داد و افزود: این پل سوم خردادماه سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود و پیش‌بینی شده عملیات اجرایی آن سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

شهردار اردبیل با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پل نیایش ادامه داد: عملیات حفاری و خاک‌برداری مسیر زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نیایش در کمتر از یک ماه به اتمام رسیده و بخاطر ورود مسافران نوروزی به اردبیل زیر گذر این پل به صورت آزمایشی بازگشایی می‌شود.

وی درباره عملیات اجرایی پل آقاباقر نیز گفت: با تملک ۲۴ واحد مسکونی برای احداث این پل، امیدواریم تملک ۱۶ واحد باقیمانده نیز به سرعت انجام شود تا کارفرما عملیات احداث پل آقاباقر را شروع کند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه کارخانه تولید پازل شهرداری اردبیل پس از ۶ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت ، افزود: امسال با شروع فعالیت این کارخانه ۱۰ هزار مترمربع پازل تولید و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شهرداری در خرید پازل صرفه‌جویی شده است.

صفری اظهار کرد: اجرایی شدن طرح بازار آهن‌فروشان، ساماندهی رودخانه‌های بالیخلوچای و نوران‌چای، فسخ قرارداد طرح تیراژه و تعیین تکلیف آن، نوسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی ، تامین روشنایی پل‌های ارجستان و گلمغان و ترمیم ۲ کیلومتر از مسیر چمن مصنوعی دریاچه شورابیل از جمله اقدامات شهرداری اردبیل در یک سال گذشته است.

شهردار اردبیل از اجرای طرح مشارکتی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در این شهر خبر داد و گفت: برای نخستین بار در اردبیل ۵۰ هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی برای احداث مجتمع‌های تجاری، مسکونی، خدماتی و رفاهی در دست اجراست که این طرح‌ها علاوه بر رونق تولید و اشتغال زمینه‌ساز رونق اقتصادی، توسعه شهری و زیبایی‌های بصری در شهر خواهد شد.

وی درباره لایحه بودجه ۲۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری اردبیل هم گفت: ۳۹ درصد این بودجه مربوط به حوزه عمرانی و بقیه مربوط به امور جاری است که امیدواریم به نحو مطلوب تحقق یابد.

شهردار اردبیل به خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس با هدف خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در ناوگان درون شهری اشاره کرد و افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری برای تقویت بنیه مدیریت شهری و کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و روانی ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهبود کیفیت ارائه خدمات و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان در اولویت برنامه‌های حمل و نقل شهری قرار گرفته است.

صفری گفت: برای خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس درون شهری ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شهرداری اردبیل اختصاص داده شده و ۶۰۰ میلیارد ریال هم شهرداری از منابع داخلی خود پرداخت می‌کند.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به توسعه عملیات آسفالت‌ریزی در سطح شهر افزود: پارسال ۴۰ هزار تن عملیات آسفالت‌ریزی در شهر اردبیل اجرا شد و از اول سال جاری تاکنون هم ۶۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در خیابان‌ها و کوچه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری شورابیل برای برگزاری برنامه‌های مختلف در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آماده است ، افزود: سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر اردبیل یکی دیگر از نیازهای اساسی برای میزبانی از مسافران است که در این زمینه بیشتر سرویس‌های عمومی ساماندهی شده‌اند و مابقی نیز تا شروع رویداد آماده می‌شوند.

صفری ادامه داد: در حوزه تبلیغات شهری و محیطی، شهرداری اردبیل آمادگی دارد از تمام امکانات در جهت مردمی‌سازی رویداد استفاده کند.

شهردار اردبیل با اشاره به تعریض و ساماندهی خیابان ولیعصر اردبیل افزود: فاز اول ساماندهی خیابان ولیعصر در سال جاری اجرا شد و فاز دوم آن هم در سال آینده با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha