وعده قهرمان جهان برای اجرای آیین‌نامه‌ هدفمند در کشتی تهران

تهران- ایرنا- قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و مدیر فنی فعلی کشتی استان تهران بنا دارد تا با اجرای آیین نامه قانونمند و هدفمند، این رشته را در مسیر جهش و رشدی خاص قرار دهد.

به گزارش ایرنا، با برگزاری انتخابات هیئت کشتی استان تهران، راهبرد این هیئت وارد مرحله جدیدی شد. راهبردی که قاسم علی‌عسگری منتخب مجمع انتخاباتی استان از آن به عنوان دورانی از تعامل و همگرایی یاد می‌کند. علی‌عسگری برای شروع برنامه‌های دست همکاری به سوی نامداران کشتی ایران در استان تهران دراز کرده است.

وی ابتدا محمد بنا آقای خاص کشتی را به عنوان مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی منصوب کرد و در ادامه اکبر فلاح را در سمت مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد به کار گرفت. هدایت تیم کشتی آزاد تهران نیز به علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن و سرمربیگری تیم کشتی فرنگی نیز به بهروز حضرتی‌پور سپرده شد.

وعده قهرمان جهان برای اجرای آیین‌نامه‌ هدفمند در کشتی تهران

اکبر فلاح دارنده مدال طلای جهانی ۱۹۹۳ تورنتو در این رابطه به خبرنگار ایرنا، گفت: نخستین برنامه ما پس از شروع در هیئت کشتی تهران بررسی نقاط ضعف و قوت‌های موجود است تا با مشخص شدن آنان روی این موارد بیشتر کار کنیم. در این خصوص نیز جلسه‌ای را با هیئت‌های زیر مجموعه و مربیان کشتی تهران برگزار کردیم.

دارنده مدال طلای جهانی ادامه داد: در این نشست نیز ایرادات را متوجه شدیم تا بدانیم که بیشترین حد ضعف‌ها از کجاست تا برای رفع آنان گام‌هایی را برداریم. برنامه به اینگونه است که در نهایت آیین نامه‌ای را با اتفاق نفرات به صورت قانونمند برای کشتی استان تهران خواهیم نوشت.

مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد استان تهران بیان کرد: در این قانون از طرفی هم رییس هیئت و نفرات دوم و سوم کشتی استان تهران در آن دخیل هستند تا بتوانند طبق قانون حرکت کنند. در این آیین نامه نیز قرار است نحوه انتخاب تیم‌های تهران، بحث انتخاب مربی و ورزشکاران مشخص شود تا دیگر شاهد سلیقه‌ای عمل شدن‌ها نباشیم. بناست در این آیین نامه به گونه‌ای نوشته شود تا همه متولیان کشتی چه در مرکز و چه در نقاط دورافتاده تهران طبق آن تمرینات خود را پیگیری کنند.

فلاح این راهم گفت: قرار است در این آیین نامه، زحمت و تلاش کشتی‌گیر و مربی دیده شود و در نهایت حق به حقدار برسد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول در خصوص حضور چهره‌ها در هیئت کشتی تهران، توضیح داد: حضور این چهره‌ها با توجه به بزرگی آنان، به کشتی تهران کمک خواهد کرد. امیدواریم در عمل نیز حضور آنان موثر واقع شود، چرا که آنان توانسته‌اند در آوردگاه‌های قهرمانی آسیا، جهانی و المپیک مدال‌های ارزشمندی را بدست آورند. اگر پشتکار داشته باشیم دوباره شاهد بازگشت روزهای خوب کشتی تهران در کشور خواهیم بود.

وی به برنامه‌های مهم ۱۴۰۲ کشتی تهران اشاره کرد و گفت: تهران در یک سال گذشته عقب نیفتاده بلکه از زیربنا نابود شده است. کشتی‌گیر بزرگسال تهرانی درحالی کشتی می‌گیرد که در سال‌های قبل به او بها داده نشده است. این موضوع باعث شده حاصل کشتی بزرگسالان تهران در کشور بدون جایگاه باشد. برای رشد کشتی تهران نباید آهسته حرکت کرد برای رفع این خلع باید تندتر کار کرد تا همانند استان مازندران، در ترکیب تیم ملی هشت آزادکار داشته باشیم.

فلاح همچنین به عملکرد فدراسیون کشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: فدراسیون کشتی در رویدادهای جهانی در چند سال اخیر جز سه مدعی اصلی بوده است که این نشان از آن دارد که در هر رویدادی حاضر می‌شود با دست پر و با افتخار بازمی‌گردد، اما توقع ما از کشتی ایران باید مقام نخست دنیا شود. قرار گرفتن در جایگاه دوم و سوم معدل خوبی برای کشتی آزاد به حساب می‌آید ولی این توانایی وجود دارد تا کشتی ایران به روزهای آرمانی خود برسد تا مقام نخست جهانی را در اختیار بگیرد.

دارنده مدال نقره جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا همچنین به فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان نیز اشاره کرد و گفت: در سه وزن با توجه به نفرات دوم و اول روس، این تیم حرفی برای گفتن نداشت و نتیجه این دیدارها ۱۰بر صفر به نفع کشورمان به پایان رسید. در هفت وزن رقابت حساس و نزدیک ادامه داشت. باید از این مسابقات به جوان‌ترها فرصت و میدان داد تا توانایی و تجربه خود را ارتقا دهند. همچنین در این رقابت‌ها مربیان می‌توانند خود را بیشتر بشناسند، رضا یزدانی نشان داد که شم مربی‌گری و مدیریتی خوبی دارد.

وعده قهرمان جهان برای اجرای آیین‌نامه‌ هدفمند در کشتی تهران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha