۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85059869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: آمریکا به دنبال احیای تروریسم منطقه‌ای است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه آمریکا به دنبال احیای تروریسم منطقه‌ای است، گفت: دولت‌ها باید توجه کنند که دشمن فرامنطقه‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی است، لذا اختلافات باعث ناامنی منطقه و کندی روند پیشرفت کشورهای غرب آسیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا باقی‌مانده داعشی را برای فتنه‌گری‌های جدید در منطقه جمع می‌کند و دنبال این هستند که پایگاه‌های جدید داعش را راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: یکسال گذشت، کشور تجربیات زیادی را کسب کرد، دشمن طی این یکسال انواع دشمنی‌ها را بکار گرفت، تمامی تلاش خود را کرد که ما روز ۲۲ بهمن را نبینیم اما مردم ایران بسیار باشکوه این جشن را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: جنگ رسانه‌ای، تسلیحاتی و اقتصادی راه انداختند اما ملت پای این انقلاب آمدند و حتی شهید دادند، مردم پای رهبری و نظام ایستادند و همه این ایستادگی‌ها ثابت کرد که اگر پای انقلاب و کشور ثابت قدم بمانیم کشور شکوفا خواهد شد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: بیش از دو سه دهه است که دشمنان می‌گویند به خاک ایران حمله می‌کنیم، کسانی که قلدرتر بودند هیچ غلطی نکردند، این‌ها هم نمی‌توانند کاری کنند، دولت‌های منطقه نیز متوجه این شدند، توافقات منطقه‌ای زمینه‌ساز رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن نوروز بیان کرد: در لحظه تحویل سال و لحظات افطار، بهار طبیعت و جان‌ها را به بهار اصلی که وجود امام زمان (عج) است، پیوند دهیم.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به مصادف شدن ایام ماه مبارک رمضان با عید نوروز ادامه داد: قشم شهر گردشگری و مردمانش نیز مهمان‌پذیر هستند اما باید مراقبت کرد در ایام ماه مبارک رمضان این شهر به شهر روزه‌خواران تبدیل نشود.

وی بیان کرد: در راستای احترام به ماه مبارک رمضان و نیز حفظ حرمت‌های مردم و پوشش اسلامی، دست اندارکاران و گروه‌های مردمی نسبت به حفظ این حرمت‌ها با اخلاق حسنه تذکرات لازم را بدهند.

حجت‌الاسلام حاجبی بر برپایی مراسم‌های افطار به روزه‌داران به صورت محله‌محور، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پخش افطاری و گسترش جلسات قرآنی در بیرون از مساجد تاکید کرد و افزود: مردم از شرایط موجود در بحث پوشش گلایه‌مند هستند، لذا باید این وضعیت زودتر اصلاح شود.

حجت‌الاسلام حاجبی بر رعایت حال محرومان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha