رسانه چینی: آمریکا به‌دنبال دامن زدن به جنگ اوکراین است

تهران - ایرنا- تحلیلگران چینی بر این باورند که رد درخواست آتش‌بس در اوکراین توسط آمریکا پیش از نشست سران چین و روسیه، بار دیگر نشان داد انگیزه اصلی واشنگتن، دامن زدن به آتش درگیری و استفاده از اوکراین به عنوان مهره خود برای تضعیف روسیه است.  

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، تحلیلگران در چین با اشاره به تضاد بین واشنگتن و پکن در موضوع اوکراین، تاکید دارند که پکن همیشه به دنبال صلح و گفت گو بوده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، پیش از سفر شی جینپینگ به روسیه به خبرنگاران گفت: "ما در حال حاضر از درخواست برای آتش بس حمایت نمی کنیم. زیرا ما معتقد نیستیم که این گامی به سوی صلح عادلانه و بادوام باشد"

سی‌ان‌ان روز جمعه گزارش داد که پیشنهاد چین می‌تواند شامل نوعی آتش‌بس باشد که صرفاً راهی برای روسیه برای تجدید قوا قبل از اقدام تلافی جویانه خواهد بود. کربی گفت: «آتش بس در حال حاضر عملاً تأیید فتح روسیه است.

«کین گانگ» وزیر امور خارجه چین با «دمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود روز پنجشنبه در تماس تلفنی از نگرانی پکن نسبت به تشدید احتمالی بحران اوکراین گقت و امیدوار بودکه گفت‌وگوها در اسرع وقت برای ترویج راه‌حل سیاسی از سر گرفته شود.

وزارت امور خارجه چین روز گذشته اعلام کرد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، دوشنبه ۲۹ اسفند به روسیه سفر خواهد کرد. که این سفر برای ترویج دوستی، همکاری و صلح خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha