۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85060814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعهد گلستان برای سال آینده ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی است

گرگان - ایرنا  - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تعهد دستگاه‌ها در این استان در سال آینده ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی است و به زودی سهمیه هر دستگاه ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال گلستان، افزود: این تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال جاری ۲۰ درصد کاهش دارد ولی انحراف توسط دستگاه‌ها برای ایجاد فرصت شغلی پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: برش ایجاد فرصت شغلی برای هر دستگاه در استان تعیین خواهد شد و دبیرخانه و فرمانداری‌ها باید در طول سال بر صحت سنجی آن با دقت عمل کنند.

به گفته وی امسال تعهد ایجاد فرصت شغلی گلستان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود و تاکنون ۳۶ هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب نمونه و رصدسنجی ایجاد فرصت شغلی با هدف کاهش فاصله مدیریت و عملیات ایجاد اشتغال و حمایت از اشتغال مرزنشینان استان جزو اولویت های مهم دستگاه‌ها در سال آینده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال در اولویت گلستان قرار دارد، گفت: مسوولان دستگاه‌ها باید برنامه دقیق برای ایجاد فرصت شغلی و تثبیت پایداری آن داشته باشند.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان هم در این کارگروه گفت: از ۳۶ هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های زیر مجموعه این کارگروه در استان ۱۵ هزار و ۸۱۲ نفر زن هستند.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: ایجاد فرصت شغلی در بخش خدمات ۱۷ هزار و ۱۷ نفر، صنعت ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر و کشاورزی ۹ هزار و ۶۴۰ نفر است.

به گفته وی بیشترین ایجاد فرصت شغلی ایجاد شده با ۱۳ هزار و ۸۳۳ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال است.

استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد از این جمعیت روستا نشین هستند و اقتصاد اصلی آن ها برپایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha