۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85060967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند تحول فرهنگی خراسان جنوبی تدوین شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85060967
سند تحول فرهنگی خراسان جنوبی تدوین شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تدوین سند تحول فرهنگی استان خبر داد و گفت: براساس این سند برنامه‌ها، اهداف و اولویت‌های فرهنگی پیش‌بینی شده که به سمت اجرای آنها در حرکت هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با تشریح برنامه‌های فرهنگی استان افزود: در حوزه سند تحول فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خط مقدم و پیش برنده و پیش رونده در حوزه فرهنگ، قرآن، هنر و رسانه تعریف شده است.

وی گفت: رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ماموریت‌های چهارگانه در سه ریل گفتمان‌سازی، توانمندسازی و سودمندسازی در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با بیان شرح وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید اولویت‌های فرهنگی کشور را مطالعه و در برنامه‌های پیش رو به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه اولویت‌های فرهنگی کشور در ۱۱ سال قبل با عنوان نقشه مهندسی فرهنگی کشور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است افزود: بخش اعظم نقشه مهندسی فرهنگی کشور بعد از گذشت ۱۱ سال از تدوین اولویت‌های فرهنگی کشور هنوز عملیاتی نشده است.

فرخنده بر مطالعه سند مهندسی فرهنگی کشور توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و خواستار پیاده‌سازی آن براساس زیست‌بوم فرهنگی مناطق شد.

وی یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور را تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی معرفی کرد و گفت: یکی از زیرشاخه‌های آن بزرگداشت مفاخر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به روند طولانی تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سرایان گفت: این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی برخوردار است و تاکنون اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان صرف شده است که تکمیل و تجهیز پروژه حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

امام جمعه سرایان نیز در این نشست با بیان دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر برنامه‌ریزی درخصوص فعالیت رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تدابیری به کار رود تا مدیران بیش از پیش به مصوبات شورای فرهنگ عمومی ارزش قائل شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضایی‌نیا با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند افزود: هر پروژه حداقل باید در حوزه پیرامونی خود تحول و رونق فرهنگی ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha