۱۱۰ زندانی در آذربایجان غربی در آستانه نوروز به مرخصی رفتند
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - ریس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در آستانه عید نوروز و پس از بررسی‌های انجام شده ۱۱۰ زندانی در ابن استان از مزایای قانونی و مرخصی بهره‌مند شدند.  

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی عصر شنبه در شورای طبقه بندی زندان افزود: کمک به زندانیان در بند که شرایط قانونی را دارند در ایام منتهی‌ به عید نوروز و ماه مبارک رمضان کار بسیار ارزشمندی است.

وی اظهار کرد: در این ایام میمون و مبارک، بودن سرپرست خانواده در کنار فرزندان و اهل و عیال خود موجبات شادی و خرسندی خانواده‌ها را فراهم می‌کند پس باید با نگاه حمایتی کمک کرد تا بخصوص زندانیان سرپرست خانواده و کسانی‌که استحقاق و شرایط آن را دارند از مزایا و امتیازات قانونی بهره‌مند شده و در کنار خانواده خود باشند.

۱۱۰ زندانی در آذربایجان غربی در آستانه نوروز به مرخصی رفتند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از همکاران خود در دادگستری و زندان‌های استان برای تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای طبقه بندی تقدیر کرد و گفت: امروز پرونده بیش از ۲۷۰ در این شورا مطرح شد و ۱۱۰ نفر از مددجویان از مزایای قانونی مثل مرخصی پایان حبس منجر به آزادی ۶ مورد، آزادی تحت‌ سامانه پابند الکترونیک ۵۹ مورد، آزادی مشروط ۱۲ مورد، تعلیق اجرای مجازات هشت مورد، مرخصی عادی مورد و زندان باز ۲۳ مورد بهره‌مند شدند.

کمک ۳۳ میلیارد تومانی مردم آذربایجان غربی برای آزادی زندانیان

عتباتی همچنین در جلسه ستاد دیه استان هم از کمک ۳۳ میلیارد تومانی مردم به ستاد دیه در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: با این کمک‌ها زمینه آزادی ۳۵۰ زندانی فراهم شد.
وی در این جلسه که در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، ادامه داد: کمک‌های مردمی به ستاد دیه امسال واقعا کم نظیر بود البته برنامه‌های مفصلی هماهنگ شده تا در جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ مبالغ کمک‌ها را به حداکثر میزان خود برسانیم تا بتوانیم تعداد قابل توجهی از زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی را آزاد کنیم.

۱۱۰ زندانی در آذربایجان غربی در آستانه نوروز به مرخصی رفتند

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: زندانیان آزاد شده با کمک‌های مردمی و ستاد دیه توانستند به کانون گرم خانواده بازگردند و این میسر نمی‌شد مگر با نگاه محبت آمیز خیرین نیکو سرشت که در کنار ستاد دیه قرار گرفتند.

عتباتی اضافه کرد: ستاد دیه یک خیریه معقول است و مردم به اعتبار اعضای ستاد دیه و پیگیری آنها کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا می‌کنند.
مقام ارشد قضایی آذربایجان غربی گفت: ۲۸ مددجو که ۲۹ میلیارد تومان محکومیت مالی داشتند با تلاش مددکاران و مسوولان قضایی، نیکوکاران و کارکنان ستاد دیه با چهار میلیارد تومان گذشت شکات و پرداخت ۶۷۵ میلیارد خانواده‌ها و آورده ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی ستاد دیه از نعمت آزادی بهره مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha