۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85061227
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵۰ پایگاه نوروزی در استان سمنان ارایه‌دهنده خدمات به مسافران است

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ۲۵۰ پایگاه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان با استقرار تیم‌های پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و دهیاران، ارایه‌دهنده خدمات نوروزی به مسافران و هموطنان است.

امیر کرم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار اصلی رویکرد ستاد خدمات سفر استان سمنان برای سفرهای نوروز ۱۴۰۲ در استان کاهش تصادفات و افزایش ماندگاری مسافران تعیین شده است و محور برنامه‌ریزی‌ها این ۲ موضوع است.

وی با اشاره به عبور میلیونی زائران حرم حضرت ثامن الائمه(ع) از محور اصلی ارتباطی استان سمنان، گفت: ۱۵ میقات‌الرضا با حضور خادمان زائران حرم رضوی ارایه‌دهنده خدمات رایگان به هموطنان در محور اصلی تهران- مشهد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از راه اندازی ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۲۳۲ غرفه به منظور ارایه تولیدات هنرمندان این حوزه در نقاط مختلف استان خبر داد که هدف از این بازارچه ها کمک به رونق هنر صنایع دستی و معرفی ظرفیت‌های استان به منظور اقامت بیشتر مسافران است.

وی تاکید کرد: ارایه راهکار برای توقف مسافران و استراحت کوتاه به منظور رفع خستگی رانندگی با هدف کاهش تصادفات رویکرد محوری بسیاری از طرح های نوروزی است با این هدف که تا جای ممکن اصل کاهش تصادفات در یکی از اصلی‌ترین محورهای ارتباطی کشور یعنی مسیر تهران- مشهد که بیش از ۶۰۰ کلیومتر از آن از استان سمنان عبور می‌کنند، محقق شود.

کرم زاده ابراز داشت: نصب ۱۵۰ تابلوی اطلاع رسانی با پیام های ویژه فرهنگی در نقاط دارای جاذبه گردشگری استان سمنان به منظور ترغیب هموطنان به رعایت نکات ایمنی برای داشتن سفری ایمن و به دور از حادثه، از دیگر اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان ششمین استان پهناور کشور است، بیان کرد: شاخص توزیع اعتبارات در کشور جمعیت است و سمنان استان پهناور و کم‌جمعیتی است که به همین دلیل از اعتبارات سهم قابل توجهی ندارد.

وی تاکید کرد: این مساله باعث شده استان سمنان در بخش زیرساختها دچار مسایل و مشکلاتی باشد که نیازمند توجه کشوری و اختصاص بودجه متناسب با ارایه خدمات در این استان به صورت ملی است.

کرم زاده گفت: شان استان در پایگاه های گردشگری به خوبی رعایت شده و توجه به هم‌زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، پیوست فرهنگی برای پایگاه های گردشگری تعریف شده است.

۳۶ پایگاه گردشگری، ۱۵۰ تیم پلیس، ۴۲ پایگاه هلال احمر به همراه تیم هایی از راهداری، امداد خودرو و آتش‌نشانی، دیگر بخش‌های برنامه‌ریزی‌شده و ارایه دهنده خدمات به مسافران نوروزی در استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha