۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85061381
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعداد تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی ۲۱ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره تصادف در سطح جاده‌های استان رخ داد که نسب به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت.

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد تصادف؛ ۲ هزار و ۳۰۶ نفر جرحی، ۴۶ فقره تصادف فوتی و ۱۱ هزار و ۵۲۲ فقره تصادف نیز خسارتی بوده است.

وی عنوان کرد: درمجموع تصادفات جاده ای امسال ۴۸ نفر فوتی و ۲ هزار و ۷۲۳ نفر نیز مجروح در پی داشت.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی؛ ۹ هزار و ۱۳۹ فقره تصادف در سطح جاده های این استان به وقوع پیوسته بود.

وی تصریح کرد: بیشترین علت های تصادف در سطح جاده های این استان مربوط به عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو است.

خندانی مقدم در ادامه ۴۸ درصد تصادفات فوتی خراسان شمالی را مربوط به موتورسیکلت‌ها دانست و گفت: ۲۲ نفر معادل ۴۸ درصد از فوتی های تصادف امسال مربوط به راکبان موتور سیکلت است.

وی یادآور شد: ۴۸ درصد فوتی های تصادف جاده ای در سالجاری مربوط به راکب یا سرنشین موتور سیکلت، ۳۵ درصد جانباختگان تصادف استان عابران پیاده و ۱۷ درصد نیز مربوط به راننده یا سرنشین خودرو هستند.

خندانی مقدم اظهار کرد: مطابق آمار تعداد جانباختگان درون شهری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر فوتی‌های راکبان موتورسیکلت نیز به دلیل ضربه به سر بوده است باید با روش های تشویقی و تنبیهی جهت استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت باید مد نظر باشد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha