برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در کرمان معرفی شدند

کرمان - ایرنا - برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال ۱۴۰۰ امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست شورای اداری کرمان و در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی استان معرفی و قدردانی شدند.

به گزارش ایرنا، اداره کل بیمه سلامت، راه آهن استان کرمان در مجموع برنامه های استانی، آموزش و پرورش در گروه‌ پنجگانه، اداره کل استاندارد در گروه تولیدی، دانشگاه علوم پزشکی در سلامت و رفاه،‌ فرودگاه ها در زیربنایی، پزشکی قانونی در قضایی و همچنین اداره کل اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی جنوب، اتاق بازرگانی، شرکت گاز و اداره کل زندان های استان کرمان در زمره دستگاه های برتر شناخته و معرفی شدند.

ضمن اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، آب منطقه ای و دامپزشکی جنوب، آب و فاضلاب و اداره کل راهداری و نوسازی مدارس استان کرمان نیز در کیفیت طرح های عمرانی برتر شناخته شدند و در نشست امروز شورای اداری استان کرمان مورد قدردانی مدیران قرار گرفتند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: فرایند ارزیابی هرساله در شاخص های عمومی و اختصاصی انجام می شود و در این خصوص هشت شاخص و ۱۷ نماگر با هزار امتیاز در بخش عمومی وجود دارد که امتیاز حوزه اختصاصی نیز به همین میزان است.

محمدرضا وحیدی افزود: دستگاه های اجرایی کرمان در هشت شاخص عمومی ۶۳ درصد از هزار امتیاز را کسب کردند و امتیاز دستگاه های این استان در نحوه ارائه خدمت ۵۴ درصد، شایسته سالاری ۸۰ درصد، سلامت اداری ۶۵ درصد، اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی ۷۶ درصد بود.

وی ادامه داد: باید در نحوه ارائه خدمت و بهره وری اقدامات اساسی انجام گیرد و این بخش مورد توجه همه دستگاه های اجرایی باشد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: در حوزه شاخص اختصاصی، امتیاز استان کرمان ۷۰ درصد از شاخص های هیات وزیران را اخذ کرده و در این زمینه می توان به استفاده از ظرفیت بودجه، تحقق برنامه ششم توسعه و برنامه های دولت اشاره کرد.

وی گفت: بازنگری ۶۸۰ فرایند اجرایی و ۸۰۰ خدمت در میز خدمت استان کرمان ارائه شد و ۱۹۲ اقدام اساسی در چرخه بهره وری تحقق یافت و در این زمینه کرمان رتبه اول کشور را از آن خود کرد، ۲ هزار و ۸۰۰ ایثارگر شاغل در دستگاه های اجرایی نیز تبدیل وضعیت شدند.

وحیدی بیان کرد: استان کرمان اقدامات مهمی توسط دستگاه های اجرایی انجام داد که ۴۸۴ کیلومتر راه اصلی فرعی، چهار هزار هکتار سیستم آبیاری، و تامین آب ۳۲ روستا و ۳۶ مجتمع آبرسانی روستایی، عملیات احداث بدنه و سرریز سد صفارود از جمله این اقدامات است که در این راستا ۴۸ پروژه ورزشی با ۵۷ هزار مترمربع وسعت در استان کرمان آغاز شد و ۱۱۸ مدرسه با ۷۷۸ کلاس درس نیز به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: کرمان رتبه نخست بهره وری، رتبه چهارم کشور در کاهش نرخ بیکاری و راتبه ششم در اشتغالزایی، رتبه نخست در نماگر فرهنگ وفای به عهد مرکز پژوهش های مجلس را کسب کرده و یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در این استان پرداخت شده که رشد اقتصادی امسال را به ۴.۳ درصد و بالاتر از متوسط کشور رسانده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: ۱۰۶ درصد تحقق درآمد مالیاتی امسال استان کرمان، ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های اقتصاد مقاومتی این استان انجام شد.

وی عنوان کرد: برتری دانشگاه علوم پزشکی کشور، افزایش ۳۰ درصدی خدمات روان شناسی و ۹۲ درصد واکسیناسیون کرونا را در استان کرمان داشته ایم.

وحیدی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته در استان کرمان انجام شده که امیدوارم این اقدامات در سال آینده با شدت بیشتری ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha