تکمیل جاده حادثه‌خیز گناباد به قاین نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

گاباد-ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: برای تکمیل و بهسازی جاده دو بانده گناباد به قاین به عنوان یکی از جاده‌های حادثه خیز و پر تردد در این شهرستان، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

ابوالفضل شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جاده از محورهای بسیار حادثه خیز گناباد به شمار می رود، به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ نفر در سوانح جاده ای در این مسیر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند.

وی ادامه داد: بهسازی و دوبانده شدن جاده گناباد- قاین به طول ۳۲ کیلومتر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و که با گذشت ۲ سال، اکنون تنها ۲۰ درصد به دلیل کمبود منابع اعتباری پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرسازی حدود ۲۰ کیلومتر آن هزینه شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: از این میزان زیرسازی ۱۲ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده آسفالت است و هشت کیلومتر هم در حال زیرسازی و خاکبرداری است.

وی بیان کرد: آسفالت جاده گناباد- قاین به عنوان یکی از محورهای پرتردد و نقطه ورودی استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به خراسان رضوی از حدود ۴۰ سال قبل بازسازی شد اما ۲ بانده سازی آن از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

جاده گناباد- قاین با شمار بالای تصادفات مرگبار

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز گفت: جاده گناباد به قائن با توجه به آمار بالای تلفات و مصدومان سوانح جاده ای به عنوان یکی از حادثه خیزترین نقاط با تصادفات مرگبار در سطح این شناسایی شده است.

محمد حسین اسماعیل زاده بیان کرد: تنها در یک هفته گذشته در پنج حادثه در جاده گناباد به قائن ۱۷ نفر مصدوم شدند و از ابتدای امسال هم تعداد زیادی بر اثر این حوادث در این محور مصدوم و یا فوت کردند.

وی اظهار داشت: تنها در فاصله چهار روز طی آبان ماه سالجاری ۶ نفر بر اثر سوانح جاده ای در جاده گناباد به قاین جان خود را از دست دادند و همواره شاهد سوانج ناگواری در این مسیر هستیم ، بدین دلیل سرعت بخشی در ۲ بانده سازی این راه به منظور دسترسی برای کاهش سوانح جاده ای ضروری است.

جاده گناباد- قاین، استان خراسان جنوبی را به خراسان رضوی متصل می کند.

این جاده به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس محل عبور روزانه بیش از سه هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین است که این میزان در فصل تابستان و پر تردد به ۲ برابر هم افزایش می یابد.

شهرستان گناباد با هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha