۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85061772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: از ظرفیت معادن برای توسعه روستاهای شهر استفاده می شود

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: سال آینده از ظرفیت معادن برای توسعه روستاهای این شهرستان استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۱ این شهرستان با اشاره به اهمیت روستاها به عنوان محل تولید و اقتصاد، اظهار کرد: شوراها و دهیاران باید با تعامل و همفکری و به دور از تنش برای توسعه و آبادانی روستاها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای شهرستان سقز اختصاص یافت، افزود: این مبلغ در سال جدید بسیار بیشتر خواهد شد و باید در بخش های چون اجرای طرح هادی هزینه شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز یک از برنامه ریزی های اساسی برای توسعه روستاها را استفاده از اعتبارات ماده ۲۲ برای آسفالت راه های روستایی زیر ۲ کیلومتر برشمرد و ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی در سال جاری آسفالت ۳۷ کیلومتر راه روستایی بود که هدفگذاری برای سال آینده آسفالت ۶۰ کیلومتر و روکش ۲۰ کیلومتر آسفالت راه صاحب- گلتپه و ادامه ساخت بزرگراه سقز- بانه و کریدور سقز- بوکان است.

توان، استفاده از ظرفیت معادن برای توسعه و آبادانی روستاها و اشتغال روستاییان برای ماندگاری را از برنامه های شهرستان سقز در سال جدید خواند و گفت: تلاش برای رونق ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن از دیگر برنامه های سال جدید در این شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: اتمام فرودگاه سقز، تکمیل کریدور شمال– جنوب در حوزه سقز و اقدامات فرابخشی برای بازگشایی بازارچه سیف در سال جدید، دنبال و رصد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha