۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85062034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان، رتبه نخست کشور را در اجرای طرح‌های عمرانی روستایی کسب کرد

زنجان – ایرنا – مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: امسال استان زنجان بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور (منتاک)، در اجرای طرح‌های عمران روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وجیه الله بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس داده های مستند این سامانه، استان زنجان در زمینه نظارت های میدانی بر پروژه های عمران روستایی نیز حایز رتبه برتر در کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال از نظر اعتبارات، رشد خیلی خوبی داشتیم که باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این نظر تبدیل به کارگاه عمرانی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: در سال جاری با افزایش پنج برابری اعتبارات دهیاری‌های استان نسبت به سال گذشته، حجم طرح های عمران روستایی و شتاب در اجرای آنها نیز افزایش قابل توجهی یافت.

بیگدلی افزود: بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت ‌ریزی، بیش از ۳۰۰ کیلومتر جدول گذاری و ۴۰ هزار مترمربع سنگ‌فرش از جمله اقدامات در عمران روستایی استان بود.

وی اظهار کرد: امسال در زمینه خرید و تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات نیز بیش از ۴۰۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم که عملکرد استان در این زمینه برابر با کل هفت سال گذشته بود.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

استان زنجان ۹۲۵ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha