۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85067327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۴۲ طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری در سامانه "منتاک" ثبت شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از ثبت ۸۴۲ طرح عمرانی این استان در سامانه منتاک (سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور) خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۴۱ درصد طرح‌های عمرانی استان در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز دوشنبه در پایان نشست ویدئو کنفرانسی و دیدار نوروزی مسوولان استان‌ها با رییس‌جمهور اظهار داشت: ارزش این تعداد طرح عمرانی ۳.۹ هزار میلیارد تومان(همت) است و برای تکمیل آن به ۱.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ و بروجن بیشترین اطلاعات ثبت شده در سامانه را به خود اختصاص داده‌ و نهادهایی نظیر وزارت کشور، نیرو، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و بنیاد مسکن بیشترین طرح‌های عمرانی وارد شده در این سامانه را دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین شهرداری‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در ثبت اطلاعات طرح‌های عمرانی خود شرایط مناسب‌تری نسبت به سایر شهرداری‌ها دارند.

حیدری پایان فروردین را آخرین فرصت برای ثبت اطلاعات طرح‌های عمرانی دستگاه‌ها در سامانه منتاک اعلام کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی استان اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۱ درصد اطلاعات طرح‌های عمرانی استان در سامانه منتاک ثبت شده که نشان می‌دهد هنوز تعداد قابل توجهی از طرح‌ها در این سامانه ثبت نشده است که لازم است مدیران تمام تلاش و همت خود را برای ثبت اطلاعات دستگاه خود و همچنین جذب این اعتبار تخصیصی به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، طراحی سامانه منتاک در راستای شفاف‌سازی یکی از راهبردهای مطلوب و موثری است که از طریق وزارت کشور و ریاست جمهوری صورت گرفته تا از طریق آن استان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مورد نظات و پایش قرار گیرند. تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات از مزیت‌های این سامانه به شمار می‌رود و بر اساس آن دیگر ضرورت ندارد برای کنترل و نظارت طرح‌های عمرانی مختلف نیروهای مضاعف فیزیکی صرف شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha