تداوم اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ها در فرانسه / پمپ بنزین‌ها با کمبود سوخت مواجه شدند

تهران- ایرنا- کارگران پالایشگاه‌ها در فرانسه به دلیل اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت امانوئل مکرون، اعتصاب خود را تمدید کردند.

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بسیاری از پمپ‌بنزین‌ها در جنوب فرانسه به دلیل تداوم اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های نفت با کمبود سوخت خودرو مواجه هستند.

در حالی که اعتصاب‌ها در پنج پالایشگاه از هفت پالایشگاه در سراسر کشور به شدت ادامه دارد، رانندگان باید صبور باشند و نزدیک به دو ساعت صبر کنند تا سوخت بگیرند.

ارقام رسمی روز یکشنبه نشان داد که سه پالایشگاه واقع در بخش بوش-دو-رون در میان هفت پالایشگاه در کل کشور، آنهایی بودند که بیشترین مشکلات عرضه را داشتند.

کارگران پالایشگاه نفت در فرانسه دو هفته پیش دست از کار کشیدند و اعتصاب خود را تمدید کردند تا اعتراض خود را به اصلاحات بازنشستگی دولت اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، دولت فرانسه پس از هفته‌ها اعتصاب و اعتراض مردم به طرح افزایش سن بازنشستگی با توسل به ابزاری قانونی راه را برای تصویب طرح جنجالی خود گشود تا موج دیگری از خشم را در میان مردم و نمایندگان آنان در مجلس برانگیزد؛ خشمی که آینده فعالیت دولت مکرون را در سایه ابهام قرار داده است.

یک روز پس از تصمیم دولت فرانسه در توسل به ماده ۴۹.۳ قانون اساسی که به دولت اجازه می‌دهد تا طرح اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی را در میانه اعتراضات مردمی بدون نظر نمایندگان مجلس ملی به تصویب برساند، گروه‌ در اقلیت مجلس موسوم به «لیوت» و نیز بزرگترین گروه مخالف دولت یعنی «مجمع ملی» پیشنهاد پس گرفتن رای اعتمادشان به الیزابت بورن نخست وزیر دولت مکرون را مطرح کردند.

هرچند که دولت مکرون برای تصویب طرح اصلاحات خود که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال می‌رساند، در مجلس سنا نیز به طرح قانونی «قرائت و بررسی یکباره طرح» متوسل و در نهایت نیز موفق به تصویب آن شد، اما رسانه‌های فرانسوی پیش‌بینی می‌کردند که دولت از گزینه توسل به ماده ۴۹.۳ قانون اساسی در مجلس ملی استفاده نکند و آینده سیاسی این کشور را در بن بست تقابل قدرت مجلس و دولت قرار ندهد اما برغم هشدارها این اتفاق افتاد و اعلام این تصمیم توسط بورن علاوه بر ایجاد موجی از خشم در میان نمایندگان که هم‌زمان با اعلام آن واکنش نشان داده و صحن علنی را با خواندن سرود ملی ترک کردند، مردم خشمگین را نیز به خیابان کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha