بیش از یک‌هزار نفر از مسافران نوروزی در مکان های عمومی مازندران اسکان داده شدند

نوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : بیش از یک‌هزار نفر از مسافران نوروزی در ورودی به این استان به علت نداشتن سرپناه در هوای سرد و بارانی در مکان های عمومی به ویژه امامزاده ها اسکان داده شدند.

روح الله سلگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود : اقامت شبانه مسافران نوروزی در راه مانده و سرگردان در روزهای بارانی موضوعی است که بارها مورد تاکید استاندار بوده و ضمن آنکه پیش از آغاز به کار ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی در نشست با روسای کمیته های این ستاد مطرح و توصیه شد که باید تمامی امکانات و خدمات دستگاه های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی پیش بینی و در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد : به همین خاطر با هماهنگی های به عمل آمده از گذشته از ظرفیت اسکان دانشگاه ها، مسجد ها و امامزاده های استان برای اقامت مسافران نوروزی در نظر گرفته شد و این شمار مسافران هم از عصر سه شنبه تا روز گذشته به علت سردی بیش از حد هوا همراه با بارندگی در مناطق جلگه ای و ارتفاعات برف و کولاک در مکان های مذهبی این استان اقامت داشته اند.

جانشین استاندار مازندران در ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی استان گفت : تاکنون روند خدمات رسانی در حوزه امنیتی، امداد رسانی، اجرای برنامه های فرهنگی نظیر آیین های سنتی نوروز خوانی نشاط آور در استان بسیار مطلوب و در نوع خود بی نظیر بوده است منتهی به علت استقبال چشمگیر مسافران و ورود آن ها از راه های منتهی به استان به ویژه کندوان شاهد حجم ترافیک چندساعته در این مسیرها بوده ایم.

برابر آمار رسمی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از هشت میلیون مسافر از طریق راه های اصلی کندوان، هراز و سواد کوه وارد این استان شده اند.

سلگی افزود : امسال برخلاف سال های گذشته در حوزه احیای آیین های سنتی نوروز خوانی در این استان با یک خیزش چشمگیر رو به رو بودیم که در نوع خود بی سابقه بوده است چرا که این موضوع در ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی در جمع فرمانداران و شهرداران بارها مورد تاکید قرار گرفته بود و به شکر خدا به بهترین شکل هم در جای جای مازندران اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد : پرداختن به موضوع احیای آیین های سنتی نوروز در حقیقت تلاش برای بازیابی و بازخوانی هویت تاریخی این دیار کهن علویان است و این اقدامات گامی برای صیانت و حراست از فرهنگ مردم این خطه از شمال کشور است و باید بیشتر در این حوزه تبلیغات شود تا شاهد یک تحولی در تفکر و فرهنگ مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشیم و باید این تفکر و فرهنگ تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : فرهنگ نوروزی خوانی که سال ها در ایران اسلامی ساری و جاری بود نباید مورد غفلت واقع شود و امروز چه سنن ایرانی اصیل و حتی پس از آن در تاریخ اسلام با معنویت گره خورده و مناسک دینی هم در طول تاریخ و نوروز یک پیوست معنوی دارد.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha