۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبر: 85066976
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت بیش از ۱۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد اقامت مسافران در این استان از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون را ۱۰ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۵۸ نفر شب اعلام کرد.

صادق برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اقامت در دوره زمانی ۱۶ اسفند پارسال تا پایان روز ششم فروردین ماه است.
وی ادامه داد: اوج ثبت اقامت مسافران نوروزی مازندران مربوط به پنجم فروردین سال جاری به تعداد یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۱۹۸ نفرشب است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت : مسافران و گردشگران در هتل ها، اقامتگاه های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان ها، هتل بوتیک سنتی، متل ها، خانه مسافر، اقامتگاه های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی اسکان داشتند.
وی تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی ۷۷۰ مورد از آغاز فعالیت ستاد تا سوم فروردین سال جاری اعلام کرد.

برزگر اضافه کرد : همچنین در این مدت ۴۶ مورد تشویق، ۹۲مورد تذکرات و ۲۹ مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران کل بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی پنجم فروردین سال جاری را بیش از پنج میلیون نفر اعلام کرد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha