آمریکا جنگنده‌های پیشرفته را از خاورمیانه به اروپا و آسیا منتقل می‌کند

تهران- ایرنا- وال استریت ژورنال پنجشنبه گزارش داد که آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با چین و روسیه قصد دارد جنگنده‌های پیشرفته را از خاورمیانه به آسیا و اروپا فرستاده و بجای آنها هواپیماهای قدیمی آ-۱۰ را به غرب آسیا منتقل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، این اقدام برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده و بخشی از طرح گسترده‌تر ایالات متحده برای حفظ بخش متوسطی از نیروهای زمینی و دریایی در منطقه خاورمیانه است.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون به وال استریت ژورنال گفت: روند مدیریت نیروهای جهانی یک اقدام پویاست و وزیر دفاع بر اساس تهدیدهایی که علیه نیروها و نمافع امنیت ملی ما وجود دارد، تصمیم‌های اتخاذ می‌کند.

وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، برخی مقام‌های آمریکایی از این طرح انتقاد کرده و گفته‌اند که جایگزین کردن جنگنده‌های پیشرفته در خاورمیانه با جت‌های قدیمی آ-۱۰ باعث تضعیف قدرت نظامی آمریکا در خاورمیانه می‌شود.

لری استوتزریم یک ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا گفت: لازم است برای مقابله با تهدیدها و چالش‌های بزرگ‌تری که در اقیانوسیه وجود دارد هواپیماهای مناسب‌تری اعزام شوند.

وی درباره جت‌های آ-۱۰ که به «قاتل تانک» معروف هستند، افزود: این جت‌ها هنوز برای ماموریت‌های پروازی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) کاربرد دارند.

آمریکا در راستای مقابله با چین از جمله تقابل احتمالی بر سر تایوان، اتحادهای نظامی خود را در آسیا و اقیانوسیه تقویت کرده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که تصمیم جدید آمریکا پس از دیدار شی جینپینگ رئیس جمهوری چین از روسیه اتخاذ شد.

شی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر «گفت‌وگوی مسئولانه» برای حل بحران اوکراین، توافقنامه‌ای برای آغاز «دوره جدید» همکاری میان دو کشور امضا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha