امام جمعه ارومیه: مسوولان زمینه مشارکت اقتصادی مردم را فراهم کنند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان لازم است زمینه مشارکت اقتصادی مردم را در راستای تحقق شعار سال و مطالبات رهبر معظم انقلاب فراهم کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: امسال سال جهش در تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و علت آن اهمیت مباحث اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی سال‌هاست که مساله اساسی در کشور است، اظهار کرد: راه حل این مساله افزایش تولید و مهار تورم بوده‌ که لازمه آن مشارکت مردم است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مساله دفاع مقدس و جنگ با مشارکت مردم مدیریت و حل شد، ادامه داد: مسوولان لازم است امکانات لازم برای مشارکت آحاد جامعه در مباحث اقتصادی را فراهم کنند.

وی با اشاره به موضوع گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد و ارزش این کارهای خیر در ماه مبارک رمضان نیز گفت: ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) بهانه ای است تا خیّران و مسوولان قضایی و ستاد دیه کشور وارد میدان شوند و زندانیان غیر عمد و بدهکار را به آغوش گرم خانواده بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان شامل قومیت ها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف است، افزود: اقدامات و مسایل سیاسی نباید منجر به نفرت پراکنی در این منطقه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: افرادی که اقدام به اختلاف افکنی کنند از فرمایش رهبر معظم انقلاب تخطی کرده اند.

وی اضافه کرد: در دوران صدر اسلام شاهد بودیم که حضرت علی (ع) خانه نشین شدند ولی حاضر نشدند امنیت جامعه به خطر بیافتد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: کسی حق ندارد به علت اختلافات سیاسی و منافع حزبی و جناحی امنیت استان و وحدت ملی را به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: در کشور وحدت ملی در راس تمامی امور است و برای دستیابی به اهداف لازم است در انتخابات و از راههای قانونی تلاش شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به فرارسیدن ۱۲ رمضان و روز اخوت افزود: مسلمانان و مومنان باید همدیگر را برادر بدانند و نباید وحدت اسلامی و اخوت فراموش شود.

به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور مردم این شهر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha