استفاده بیشتر از توان دانش بنیان‌ها همسو با شعار سال برای حفاری چاه‌های نفتی

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سیاست وزارت نفت در زمینه توسعه مخازن، نگهداشت و افزایش تولید گفت: همسو با شعار سال بیش از پیش از توان سازندگان، تولیدکنندگان، صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حفاری چاه های نفتی استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا حمید گلپایگانی جمعه با در دیدار نوروزی با کارکنان عملیاتی دستگاه حفاری ۲۵ فتح مستقر در میدان نفتی اهواز اظهارکرد: چابک‌سازی و شتاب بخشی در بازسازی، نوسازی و ارتقا کیفی تجهیزات ناوگان عملیاتی و خدمات فنی حفاری به عنوان یک اولویت جدی سال جدید محسوب می‌شود.

وی افشار با بیان از ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات قرار دارند افزود: در سال ۱۴۰۱ میزان حفاری چاه‌های نفت و گاز توسط این شرکت بیش از ۶۷ هزار متر بوده است.

گلپایگانی اضافه‌کرد: برنامه‌ریزی جامعی برای شتاب بخشی در عملیات حفاری صورت گرفته و انتظار می‌رود با بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، در سال جدید شاهد به‌کارگیری تعداد دیگری دستگاه‌های حفاری شرکت در مناطق نفتخیز کشور باشیم.

وی بیان‌کرد: توجه به کمیت و کیفیت، کاربست استانداردها و رعایت ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در حفاری‌های نفتی موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران سال ۱۴۰۱ را یکی از سال پرکار شرکت ملی حفاری ایران ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته در همه بخش‌های سازمان از جمله عملیات حفاری چاه‌ها، خدمات جانبی و افزایش بهره‌وری شاهد موفقیت‌های قابل توجهی بودیم.

وی خاطرنشان‌کرد: براساس آمار مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی، شاخص بهره‌وری شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد رسید در حالی این رقم در سال ۱۴۰۰ این میزان ۴۸ درصد بود.

گلپایگانی تصریح‌کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و برخورداری از منابع انسانی متخصص و کار آمد، انتظار می‌رود در سال جدید با کار جهادی در راستای رشد، پویایی و بالندگی هر چه بیشتر صنعت نفت گام برداریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم، رشد تولید گفت: سیاست وزارت نفت، توسعه مخازن، نگهداشت و افزایش تولید است که شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پیشانی این صنعت بیش از پیش از توان سازندگان، تولیدکنندگان، شرکت های دانش بنیان و صنعتگران داخلی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل ملی حفاری ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهارمرد: این شرکت سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل ۹۹ حلقه چاه نفت و گاز شد و هم‌اکنون نیز حفر و تکمیل تعداد قابل توجهی از چاه دیگر نفتی کشور در مراحل اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: از مجموع چاه‌های حفر شده در سال قبل، ۱۵ حلقه توسعه‌ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری- تکمیلی بوده است.

بر اساس این گزارش، دستگاه حفاری ۲۵ فتح خشکی در میدان نفتی اهواز مستقر و در حال حفر یک حلقه چاه نفت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha