۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85066021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های تندری در راه البرز

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85066021
بارش های تندری در راه البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت : بارش های تندری از فردا یکشنبه در این استان آغاز می شود.

آرش بهاروند احمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از عصر یکشنبه تا صبح سه شنبه در استان البرز است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات رخداد رگبار باران ، ارتفاعات رگبار باران و برف همراه با رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای ، احتمال بارش تگرگ و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: وزش باد لحظه ای و شدید ، آبگرفتگی موقت معابر، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل های فصلی از مخاطرات این وضعیت جوی است .

بهاروند احمدی گفت : احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، شکسته شدن درختان در سطح شهر های استان دور از انتظار نیست .

وی به مردم و گردشگران توصیه کرد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند ضمن آنکه همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی از مهمترین توصیه ها است.

همچنین لایروی کانالها و آبراهه ها ، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید در این شرایط جوی ضروری است .

مدیرکل هواشناسی البرز از کوهنوردان خواست در این شرایط جوی از هرگونه صعود به قلل استان خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha