۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85066284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال مجوز ۱۱۶ مطب پزشکی در خراسان‌شمالی صادر شد

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85066284
پارسال مجوز ۱۱۶ مطب پزشکی در خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال مجوز ۱۱۶ مطب پزشکی و مرکز درمانی در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد قابل توجه ای داشته است.

دکتر علی عفتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۸۰ مجوز مربوط به مطب پزشکان، ۲۵ مجوز مربوط به دندانپزشکی، سه مجوز در خصوص مطب مامایی و ۲ مجوز نیز مربوط به مرکز رادیولوژی بوده است.

وی افزود: دیگر مجوزهای صادر شده نیز در خصوص درمانگاه، مرکز فیزیوتراپی، کلینیک ویژه، مرکز پرستاری، ارتوپدی فنی و مرکز شیمی درمانی بوده است.

عفتی زاده با اشاره به جذب ۲۸۲ نیروی درمانی در طول عملکرد دولت، گفت: از این تعداد ۵۱ نفر پزشک عمومی و ۲۳۱ نفر نیز پرستار بوده است که در بیمارستان های استان به کارگیری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اینک ۲۸۰ نفر پزشک متخصص، ۷۳ نفر پزشک عمومی، یکهزار و ۱۳۸ نفر پرستار، ۱۱۱ کارشناس اتاق عمل، ۹۶ کارشناس

هوشبری و ۱۵۰ نفر کارشناس علوم آزمایشگاهی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مشغول به کار هستند.

راه‌اندازی دستگاه سنگ‌شکن در بیمارستان امام علی(ع)

عفتی زاده گفت: با تعویض قطعه و بروز رسانی دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان، پس از ماه‌ها این مرکز آماده ارایه خدمت به بیماران است.

وی افزود: خدمات مرکز سنگ‌شکن بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، سه‌شنبه‌های هر هفته در شیفت صبح انجام می شود و به مرور در راستای ارتقای خدمات درمانی، روزهای ارایه خدمت افزایش خواهد یافت.

عفتی زاده با اشاره به اینکه خدمات سنگ‌شکن برون اندامی در واحد سنگ‌شکن این بیمارستان با تعرفه دولتی انجام می شود، تصریح کرد: پیش از این شهروندان برای دریافت خدمات با هزینه‌های گزاف به دیگر استان های همجوار سفر می‌کردند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha