۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85170212
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ پرونده تخلف درمانی در خراسان شمالی بررسی شد

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85170212
۱۵ پرونده تخلف درمانی در خراسان شمالی بررسی شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۵ پرونده تخلف درمانی و دارویی در سه ماهه نخست امسال براساس نظر کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی استان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر عبدالله کبریایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۹ مورد پرونده درمانی و دارویی به تعزیرات حکومتی و ۶ پرونده صنفی نیز به تعزیرات و دادسرای استان ارسال شد.

وی افزود: سه فرد مداخله‌گر در درمان نیز به دادسرای خراسان شمالی معرفی شدند.

کبریایی با اشاره به ۴۳۵ مورد بازدید از مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: بازدیدهای مستمر از بیمارستان‌های عمومی دولتی و غیردولتی، مرکز جراحی محدود و سرپایی، درمانگاه عمومی و تخصصی، مطب دندانپزشکی، مطب پزشک عمومی، مطب پزشک متخصص و فوق تخصص همواره انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مراکز درمانی و مطب ها در بهار امسال ۷۲ تذکر کتبی نیز ثبت شد.

وی با اشاره به صدور مجوز مطب های پزشکی گفت: پارسال مجوز ۱۱۶ مطب پزشکی و مرکز درمانی در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد قابل توجه ای داشته است.

کبریایی افزود: از این تعداد؛ ۸۰ مجوز مربوط به مطب پزشکان، ۲۵ مجوز مربوط به دندانپزشکی، سه مجوز در خصوص مطب مامایی و ۲ مجوز نیز مربوط به مرکز رادیولوژی بوده است.

وی ادامه داد: دیگر مجوزهای صادر شده نیز در خصوص درمانگاه، مرکز فیزیوتراپی، کلینیک ویژه، مرکز پرستاری، ارتوپدی فنی و مرکز شیمی درمانی بوده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha