۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85066330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه تُن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85066330
سه تُن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی سه هزار و ۶۷۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد کشف و ضبط شد.

محمد طاهر پارسافر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در استان با تمام توان در جریان است.

وی افزود: از ۱۳ اسفند پارسال تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰ فقره بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی، قصابی، رستوران‌های داخل شهر و بین راهی، جگر و کبابی‌ها، فست‌فودها و غذای آماده بازدید شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت ۶۸ صورت‌جلسه تخلف مراکز برای ارجاع به مراجع قضایی و تعزیراتی تنظیم و ۲ مرکز متخلف هم پلمب شد.

پارسافر به شهروندان اطمینان خاطر داد که در اجرای این طرح، تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان مورد بازرسی مستمر، منظم و سرزده اکیپ های دامپزشکی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، ۱۵۰ کارشناس و بازرس در قالب ۷۶ گروه ساماندهی شده است و روزانه ۸۶ بازرس در قالب ۴۴ گروه، وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را در سطح استان بر عهده دارند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: با توجه به مخاطرات بهداشتی زیاد، شهروندان از خرید فرآورده‌های خام دامی فاقد هویت و محصولات عرضه شده توسط افراد دوره گرد و ماشین های سیار خوداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا تخلف بهداشتی، مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد.

از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha