۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85066404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا وضعیت سه شهرستان چهارمحال و بختیاری را قرمز کرده است

شهرکرد-ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از نظر رنگ‌بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

علی احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و شهرستان های اردل، خانمیرزا، فارسان، کوهرنگ، کیار و لردگان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اشاره به آمار کاهشی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در هفته اخیر نسبت به هفته قبل‌تر در استان، گفت: رنگ‌بندی‌ها براساس کد ملی بیماران بستری هر شهرستان است که امکان دارد در مناطق دیگر بستری باشند.

به گفته وی، در شهرستان سامان که در وضعیت قرمز قرار دارد آمار افراد مشکوک کرونایی یک هفته اخیر که بستری شدند حدود ۱۰ نفر بود،که تست پنج نفر آنها مثبت شد و در شهرستان بن نیز تنها پنج نفر به علت کرونا بستری و نتیجه تست یک نفر مثبت کرونا بود.

وی بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تهویه مناسب و انجام واکسیناسیون نیز در کاهش آمار ابتلا اثرگذار است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۷ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ تعداد موارد مثبت کرونایی استان ۱۵۳ مورد گزارش شده که این عدد در هفته قبل تر ۲۷۵ بیمار بود.

احمدی اظهار داشت: در یک هفته گذشته مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های استان ۸۸ نفر بود که در هفته قبل‌تر تعداد موارد بستری شده ۱۴۳ نفر در کل استان بود.

به گفته وی، هم‌اکنون هشت نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و در یک هفته گذشته فوتی در استان ثبت نشده و تاکنون یک هزار و ۸۷۱نفر براثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

به گزارش ایرنا، شیوع یروس کرونا که به بیماری کووید۱۹ منجر شد باعث فوت برخی از مردم در سراسر جهان شد و هم‌اکنون علاوه بر تزریق واکسن، پزشکان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تاکید دارند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، واکسیناسیون مقابله با این ویروس در ۴۰۴ مرکز از شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

واکسیناسیون به‌موقع می‌تواند از ابتلای شدید به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha