۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85076540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا وضعیت ۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری را قرمز کرد

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳
کد خبر: 85076540
کرونا وضعیت ۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری را قرمز کرد

شهرکرد -ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: براساس تازه‌ترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و درمان، هم‌اکنون شهرستان اردل و کوهرنگ از نظر رنگ‌بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

علی احمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته براساس اعلام وزارت بهداشت، تنها شهرستان اردل در وضعت قرمز (بسیار پرخطر) قرار داشت و از تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه شهرستان کوهرنگ نیز قرمز شد.

به گفته وی، هم‌اکنون شهرستانهای شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، سامان و کیار به لحاظ شیوع بیماری در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان لردگان و خانمیرزا در وضعیت زرد و (به نسبت پرخطر) قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تزریق واکسن و استقبال مردم از تزریق دز یادآور در استان بسیار پایین است، گفت: هم‌اکنون همه مراکز خدمات جامع سلامت در تمامی شهرستان‌ها استان برای تزرریق واکسن فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته یک نفر و از تاریخ پنجم تا ۱۱ فروردین‌ماه نیز سه نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند، اظهار داشت: با توجه به تداوم روند افزایشی کرونا در فروردین‌ماه توصیه می‌شود کسانی که به بیماری مبتلا می‌شوند تا پنج روز بعد از بهبود علائم در منزل بمانند تا از گردش بیماری در سطح جامعه جلوگیری شود.

وی بر استفاده از ماسک در افراد با علامت سرماخوردگی تاکید کرد و گفت: در مکان‌هایی که امکان رعایت فاصله فیزیکی حداقل یک متر بین افراد وجود ندارد، استفاده از ماسک تهویه مناسب ضروری است.

وی به شستن دست‌ها و رعایت بهداشت تنفسی و واکسیناسیون به عنوان مهمترین راههای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مراکز تجمعی و نظارت بر رعایت فاصله فیزیکی تا حد ممکن همچنان تاکید است.

وی افزود: افراد شرکت کننده در مراسمات معنوی ماه مبارک رمضان سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح خود را همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا که به بیماری کووید۱۹ منجر شد باعث فوت برخی از مردم در سراسر جهان شد و هم‌اکنون علاوه بر تزریق واکسن، پزشکان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تاکید دارند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، واکسیناسیون مقابله با این ویروس در ۴۰۴ مرکز از شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha