۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85066559
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متروپل؛ پلی میان مخاطب و فیلمساز

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85066559
کبری غروی l منتقد سینما
متروپل؛ پلی میان مخاطب و فیلمساز

تهران- ایرنا- متروپل را می‌توان یکی از مردمی ترین و بهترین فیلم‌های فجر چهل و یکم دانست. فیلمی که همچون یک پنالتی بعد از وقت اضافه به داد جشنواره رسید و طرفداران سینما را غافلگیر کرد.

فیلمی از محمدعلی باشه آهنگر که با پرداخت داستانی خوب و استفادۀ درست از ابزار صحنه و حد بالای توانایی بازیگران در ارائۀ نقش ها نشان داد که سینمای دفاع مقدس از ظرفیت های بالای محتوایی برای ساخت فیلم های جدید و مخاطب پسند برخوردار است.

در این فیلم همه برابر هستند، زن و مرد در کنار هم برای آزادی تلاش می کنند. تبعیض قومی و نژادی و جنسی در فیلم به چشم نمی خورد و حتی متجاوزان عراقی را هم جزو مردمانی به شمار می آورد که مأمورانه - معذورانه به جنگ آمده اند.

همه انسان ها در این فیلم موافق انسانیت و فرهنگ سازی هستند و نماد آن سینما و آپارات است.

تصاویر به خوبی میکس شده اند و دیالوگ های تقریباً طنزگونۀ آن مفاهیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به خوبی به بیننده منتقل می کند.

فیلمبرداری خوب علیرضا زیرین دست در انتقال این مفاهیم نقش اساسی داشته است. دکوپاژها فکر شده و اصولی است و در کل یکی از فیلم هایی است که از لحاظ فنی و محتوایی دارای کمترین نقاط ضعف نسبت به دیگر رقبایش می باشد.

متروپل توانست پلی میان مخاطب و سینمای دفاع مقدس بزند، پلی که قهرمانانش اسمی نبودند ولی آنقدر مردمی بودند که متروپل را در میان دیگر فیلم ها شاخص کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha