برگزاری جشنواره "نوروزگاه" در چابهار پیام آور شادی در سواحل بلوچستان

چابهار - ایرنا - رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری جشنواره "نوروزگاه" از سواحل زرآباد تا بریس دشتیاری در محل‌ جاذبه‌های گردشگری علاوه‌بر حضور چشمگیر گردشگران، پیام آور شادی و نشاط بود.

مهدی آبروش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جشنواره "نوروزگاه" امسال به طور پراکنده و گسترده تر از سال‌های گذشته در نقاط مختلف چابهار برگزار و سبب شد تا برای مسافران محیط مفرح و شاداب ایجاد شود و خوشحالیم توانستیم برای پر کردن اوقات فراغت مسافران و گردشگران ویژه برنامه های مختلفی اجرا شود.

وی بیان کرد: این جشنواره هر سال در جایگاه میلاد ۲ محدوده پیکره تجاری منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شد اما امسال بر اساس تصمیم کمیته ستاد سفر، این جشنواره از زرآباد تا بریس در محل‌ جاذبه‌های گردشگری انجام شد.

رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار در زمینه برنامه‌های جشنواره "نوزوزگاه" افزود: در این جشنواره، آیین و سنت‌ها از جمله موسیقی محلی از شمال تا جنوب استان، تئاترهای خیابانی، برنامه‌های مشترک برای ایجاد محیطی جذاب و مفرح برای گردشگران انجام شد.

وی اظهارداشت: جشنواره "نوروزگاه" در زرآباد، روستای درک، بوم‌گردی کهیر، گل‌فشان، روستاهای کم برخوردار مانند کمپ، تالاب صورتی و بریس اجرا شد.

آبروش با اشاره به استقبال گردشگران از جشنواره "نوروزگاه"در زمان اجرای موسیقی محلی اعلام کرد که در حین اجرای برنامه های متنوع، هدایایی مانند شال‌های بلوچی و صنایع دستی به گردشگران اهدا شد که به‌عنوان یادگار از منطقه و سفر به چابهار با خود همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: همزمان، جشنواره فرهنگی- ورزشی در چابهار با هدف ایجاد اوقات فراغت و معرفی آداب و رسوم بلوچستان برگزار شد که در این جشنواره برنامه‌های متنوعی همچون پرواز بادبادک، دارت، طناب کشی، مسابقه مجسمه‌های شنی و شترسواری برگزار شد.

رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به آغاز ماه رمضان اجرای جشنواره‌ها پایان یافت و در ادامه برنامه‌های جشن عبادت با مشارکت بازاریان در مجتمع‌ها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha