۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85066868
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حقوقدان عراقی: تفاهم ایران و عربستان خشونت گروه های تکفیری را مهار می کند

بغداد-ایرنا- متخصص حقوق بین الملل به خبرنگار ایرنا در بغداد می گوید که هزینه افراط گرایی گروه هایی مثل القاعده، داعش و النصره را تمام منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن می پردازند؛ بنابراین تفاهم ایران و عربستان، می تواند به مهار خشونت جریان های تکفیری کمک کند.

دکتر «منال فنجان» به نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه های تهران و ریاض اشاره و تصریح می کند: ما از این توافق بین ایران و عربستان استقبال می کنیم. ایران همواره نیت و تمایل خود به تفاهم با عربستان سعودی را نشان می داد و عراق در این زمینه با ۵ دور گفت و گوها نقشی اساسی داشت. بازگشایی نمایندگی های دیپلماتیک بین ایران و عربستان گام مهمی است که تاثیر خود را بر واقعیت جهان اسلام خواهد گذاشت.

منال فنجان می گوید: ما فراموش نمی کنیم که عربستان به عنوان سرزمین حرمین مکه و مدینه، تاثیر زیادی بر روحیه مسلمانان دارد و همین طور، ایران، کشور اسلامی تاثیرگذاری است و اعتباری قوی دارد. این توافق بین دو قطب بزرگ اسلامی، تاثیر مثبت خود را بر تمام منطقه خواهد گذاشت و هر تقاربی بین این کشورهای اسلامی بر سطوح دیگر همکاری مثل روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، علمی و ثبات زایی برای کل منطقه اثر خواهد داشت.

متخصص حقوق بین الملل عراقی تاکید می کند: هزینه اقدامات افراط گرایانه گروه هایی مثل القاعده، داعش و النصره را تمام منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن پرداختند و همچنان می پردازند؛ بنابراین نزدیک شدن و تفاهم بین کشورهای منطقه به ویژه دو قطب اسلامی ایران و عربستان، می تواند به درگیری ها و تندروی ها پایان دهد و این نکته مهمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha