۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85066984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار نفر ایلامی در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند

ایلام - ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه هشت هزار نفر در این استان در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند، گفت: ۵۵۰ روستای استان تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

علی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه نظام صنفی رایانه در استان دارای ۳۲۸ عضو حقیقی است، اظهار کرد: ۳۶۸ شرکت حقوقی، ۲۰۸ فروشگاه به صورت حقیقی، ۲۳ مشاور و ۳۰ کارشناس در حوزه اطلاعات و فناوری در استان ایلام فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۶ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در استان فعالیت دارند، ابراز کرد: همچنین هشت شرکت در استان دارای مجوز شورای عالی انفورماتیک هستند که در مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر در این حوزه در استان مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تعداد فعالان حوزه فناوری و اطلاعات در استان ایلام را حدود هشت هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز ۳۶ مرکز دانشگاهی در حوزه آی تی در استان ایلام فعالیت دارند.

کریمی یکی از اولویت های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را حمایت از رویدادهای استارتاپی و دیده شو بر شمرد و افزود: اگر افرادی تحت حمایت نهادهای حمایتی باشند و ایده ای در زمینه های فناوری و اطلاعات داشته باشند حمایت های لازم در این خصوص انجام می شود و همچنین از رویدادهای دانش آموزی در حوزه فناوری و اطلاعات نیز حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به پارک علمی و فناوری ایده های خود را ارائه دهند و اگر توان مالی لازم برای اجرایی کردن طرح خود را نداشته باشند، از ایده آنان به صورت صفر تا صد برای ارائه در رویدادهای استارتاپی و یا تجاری سازی حمایت مالی می شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ابراز کرد: در استان ایلام شرکت های تولید محتوا که از طریق ساخت نرم افزارها و اپلیکیشن ها اقدام تولید محتوای مورد نیاز می کنند نیز حمایت می شود که در استان در این بخش ۱۴ نفر و چهار شرکت فعال شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه حمایت از شتاب دهنده های استانی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: چهار شرکت شتاب دهنده در استان ایلام فعالیت دارند که در این راستا در امر تسهیل گری در صدور مجوز و ارائه تسهیلات از این شرکت ها حمایت می شود.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های حوزه اطلاعات و فناوری به ۲۰۸ سرباز نظام وظیفه در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است، گفت: فناوری و اطلاعات در حوزه های مختلف از جمله فیبر نوری، آموزش اینترنت اشیاء، تعمیرات گوشی همراه و امنیت فناوری می تواند زمینه لازم برای اشتغال علاه مندان را فراهم کند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲۱ دفتر پیشخوان در نقاط مختلف استان ایلام فعالیت دارند که به طور میانگین هر کدام ۲ شغل ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به برونسپاری خدمات به دفاتر خدمات ارتباطی، گفت: تمام خدماتی که قابلیت برون‌سپاری دارند شناسایی شده‌ و به دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی واگذار می‌شود.

وی افزود: ۲۷ دفتر خدمات اتباطی روستایی در استان فعالیت دارند و مقرر شد همه خدماتی که قابلیت برون‌سپاری دارند، در این دفاتر هم ارائه شوند.

کریمی با بیان اینکه استان ایلام وضعیت مطلوبی در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از نظر تلفن ثابت، همراه و اینترنت دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ در بیش از ۵۵۰ روستا از مجموع ۶۸۰ روستای استان، اینترنت پرسرعت قابل‌دستیابی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha