شانزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد هر شب میزبان یک محفل سنتی قرآنی است

مشهد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد هر شب میزبان یکی از محافل سنتی قرآنی این شهر است و اعضای آن نشست قرآنی خود را در این محل برگزار می کنند.

محمد حسین زاده روز دوشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این محافل قرآنی هر شب در نمایشگاه به قرائت قرآن کریم و بحث و تبادل نظر در خصوص مفاهیم قرآنی می پردازند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد غرفه‌ای برای "نذر قرآنی" در نظر گرفته شده است تا مردم برای برگزاری نشستهای قرآنی حاشیه شهر مشهد، قرآن نذر کرده و به این نشستها هدیه کنند.

حسین زاده مهمترین رخداد قرآنی سال گذشته خراسان رضوی را توجه به مساجد به عنوان پایگاه های قرآنی عنوان و بیان کرد: پارسال کرسی تلاوت قرآن در مساجد استان بویژه شهر مشهد راه اندازی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: راهبرد اصلی معاونت قرآن و عترت این اداره کل در سال جاری، راه اندازی محافل سنتی قرآنی با محوریت مساجد و محلات قرآنی است که آغازگر این مهم نمایشگاه قرآن و عترت بوده است.

وی افزود: برای تامین امکانات فرهنگی در جهت تقویت نشستها و محافل سنتی قرآنی نیز تلاش شده است، این موضوع در نشستهای شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

حسین زاده اضافه کرد: امسال در راستای تذکر رهبر معظم انقلاب برای تقویت محافل قرآنی و با همراهی دستگاه های اجرایی و گرفتن مصوبه از شورای فرهنگ عمومی، طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" را توسعه خواهیم داد.

شانزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد هر شب میزبان یک محفل سنتی قرآنی است

نهادینه کردن سبد فرهنگی خانواده

وی به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلب همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای مشارکت در حوزه فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: پارسال ۶ تفاهم نامه با برخی از دستگاه های اجرایی استان منعقد شد که این روند در سال جاری نیز ادامه می یابد تا دستگاه ها در کنار ماموریت تخصصی، رویکرد فرهنگی خود را نیز پررنگ کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یک وجه از رویکرد مزبور، مصرف کالاهای فرهنگی است، به طوریکه سبد کالاهای فرهنگی خانواده کارکنان دولت می بایست با فیلم، تئاتر و کتاب تکمیل شود.

وی اظهار داشت: دومین رویکرد در این بخش سوق دادن دستگاه های اجرایی به استفاده از ظرفیت هنر برای ارایه آموزشهای خود به جامعه و استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی به عموم مردم است.

حسین زاده بیان کرد: دستگاه های اجرایی علاوه بر خانواده کارکنان، نسبت به مراجعه کنندگان خود نیز وظایفی دارند و می توانند از ظرفیتهای فرهنگی و هنری برای انتقال پیام به مخاطبین خود بهره گیرند.

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه ها و مذکرات با دستگاه های اجرایی تا نهادینه کردن سبد فرهنگی خانواده در دستگاه ها ادامه می یابد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha