استاندار ایلام: رشد همه جانبه رسالت اصلی قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه همه جانبه رسالت اصلی قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق است، بر شناسایی و تقویت ظرفیت های فرهنگی استان در حوزه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق کشور روز دوشنبه به ریاست دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر اعضا مرتبط با نشست برگزار شد.

استاندار ایلام در این نشست رسالت اصلی قرارگاه توسعه شرق و غرب کشور را توسعه هم جانبه عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم به قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق توجه ویژه شده است.

حسن بهرام نیا ادامه داد: در این قرارگاه، تقویت استان های مرزی، تامین منابع و امکانات و توسعه هم جانبه استان مدنظر است.

توسعه هم جانبه رسالت اصلی قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق است

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های فرهنگی استان، بیان داشت: در دبیرخانه قرارگاه فرهنگی توسعه غرب و شرق کشور باید بخش خاصی برای استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان فرهنگی استان در نظر گرفته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این نشست با اشاره به جلسات برگزار شده با دستگاه‌های اجرایی در این خصوص، اظهار کرد: در راستای ابلاغیه و دستور استاندار پیش از این جلسات کارشناسی به منظور شناسایی ظرفیت های فرهنگی استان برگزار شده و ۱۸ دستگاه از استان در این جلسه حضور داشته و نتیجه این جلسات ارائه شش طرح فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان است.

علی هوشمند تصریح کرد: با توجه به مسئله میزان زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها در استان و جلوگیری از دغدغه ایجاد زیرساخت های جدید، این طرح ها مدرسه و مسجدمحور هستند.

وی تولید و بازتولید محصولات فرهنگی بر پایه توجه به زبان مادری، مدیریت و ساماندهی فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه ای، توانمند سازی مناطق محروم و دور از مرکز استان از لحاظ فرهنگی در قالب ایجاد کارناوال های مختلف فرهنگی و توانمندسازی مذهبی مناطق محروم را از مهم ترین این طرح‌ها عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha