۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85067908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون صنایع دفاعی را به پذیرش ریسک بیشتر در اقتصاد جنگ فرامی‌خواند

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری فرانسه فعالان صنایع نظامی کشورش را به افزایش ریسک‌ پذیری در صادرات سلاح در چارچوب «اقتصاد جنگ» دعوت می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار است امروز در الیزه با ۹ تن از صاحبان صنایع بزرگ دفاعی و نظامی از جمله مدیران شرکت‌های «نکستر»، «داسوت اویاسیون»، گروه «ناوال»، «تسلا» و «ایرباس» دیدار کند.

این روزنامه با نقل خبر این دیدار از منبع کاخ ریاست جمهوری فرانسه، نوشت: مکرون در ماه ژوئن (خرداد/تیر) در برابر تهاجم روسیه به اوکراین و نیز با در نظر گرفتن ضرورت تداوم ارسال سلاح به کی‌یف، تغییر وضعیت به «اقتصاد جنگی» و افزایش قدرت و توان صنایع دفاعی را خواستار شده بود.

هدف این امر، تولید بیشتر و سریع‌تر و همچنین آماده سازی ارتش فرانسه برای درگیری وسیع است. سباستین لوکورنو (Sébastien Lecornu) وزیر نیروهای مسلح تاکنون بارها با صاحبان صنایع نظامی دیدار کرده است. اما به گفته یکی از مشاوران مکرون، این بار قرار است رئیس جمهوری فرانسه به آنان در مورد تداوم تغییر سیاست ها و حمایت دولت اطمینان دهد.

این مشاور که نامش اعلام نشده، معتقد است: بدیهی است که رئیس جمهور به تولیدکنندگان صنایع دفاعی در مورد تلاش دولت برای تداوم سرمایه‌گذاری‌های ملی در این بخش که با افزایش قابل توجه سفارشات همراه است، اطمینان خواهد داد.

کاخ الیزه در بیانیه خود در مورد این دیدار، آورد: این دیدار به معنای حمایت دولت از افزایش ریسک پذیری در سرمایه‌گذاری صنایع دفاعی است تا با تسریع روندها و کاهش مراحل غیرضروری هدف «تولید بیشتر، سریع‌تر و ارزان‌تر» را محقق سازند.

بر پایه این بیانیه، انتظار می‌رود که خود تولیدکنندگان با افزایش ریسک‌پذیری برای صادرات» به سوی اتحادیه اروپا «و فراتر از آن»، همراه شوند. ما از تولیدکنندگان می‌خواهیم که «حتی در جلب مشتریان جدید صادراتی فعالانه‌تر عمل کنند» تا «به مرور زمان» هزینه آنچه را «که به سرعت و در تعداد زیادی تولید کرده‌ایم» زنده کنند.

مکرون جمعه شب پس از نشست شورای اروپا در بروکسل به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد که به کی یف کمک خواهند کرد تا در درگیری علیه روسیه پیروز شود.

وی افزود: ما پس از گوش دادن به سخنان زلنسکی از طریق تماس ویدیویی، مجدداً بر حمایت و کمک خود برای شکست تجاوز روسیه تأیید کردیم.

رهبران اتحادیه اروپا پیشتر از طرحی برای تسریع در انتقال مهمات به اوکراین، خرید مشترک بمب هاب توپخانه و توسعه قابلیت های تولید نظامی در اروپا حمایت کردند.

اتحادیه اروپا پیش از این با طرح ۲ میلیارد یورویی برای تامین یک میلیون قبضه مهمات به اوکراین موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۱) کشورهای غربی حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش دادند. این کمک ها موشک های پدافند هوایی، سامانه های پرتاب راکت ، تانک ها، توپخانه های خودکششی، توپ های ضد هوایی و انواع مهمات را شامل می‌شود.

کرملین در مقابل نسبت به ارسال تسلیحات بیشتر که می تواند به معنای دخالت مستقیم آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در درگیری ها باشد، هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha