۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85064696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلنسکی خطاب به اروپا: جنگ طولانی خواهد شد

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۸
کد خبر: 85064696
زلنسکی خطاب به اروپا: جنگ طولانی خواهد شد

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه از اروپا خواست تا ارسال تسلیحات به کی یف را افزایش دهد و تحریم‌ های بیشتری را علیه روسیه وضع کند و در غیر این صورت جنگ ممکن است، سال‌ها طول بکشد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "رویترز", زلنسکی در یک پیام ویدویی که در یک قطار ضبط شده بود و به وضوح نارضایتی او را نشان می‌داد, در سخنانی تند خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا گفت که مهار روسیه بر عهده این اتحادیه است.
رییس جمهور اوکراین بطور ویژه درخواست دریافت موشک‌های دوربرد، مهمات بیشتر و هواپیماهای مدرن‌تر را تکرار کرد و گفت اتحادیه اروپا باید روند عضویت اوکراین در این اتحادیه را تسریع کند.

وی گفت: اگر اروپا تعلل کند، دشمن برای تجدید قوا زمان خواهد داشت و می تواند برای سال‌ها جنگ آماده شود. جلوگیری از این امر به انتخاب اتحادیه اروپا است.

زلنسکی بویژه از آنچه او تأخیر اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه خواند، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا, سران اتحادیه اروپا پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه، خرید مشترک مهمات برای اوکراین و ارسال موشک‌های سطح به سطح به آن کشور حمایت کردند.

سران اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کردند: اتحادیه اروپا به حفظ فشار بر روسیه از جمله اقدامات محدودیت‌ساز بیشتر و اجرای سقف قیمتی بر نفت روسیه متعهد است.

این بیانیه افزود: شورای اروپا بر اهمیت و فوریت افزایش تلاش‌ها برای اجرای موثر تحریم‌ها در سطح اروپا و کشورهای ملی تاکید می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha